Nye sommerdekk på Tiguan, helt håpløs...

Anbefalte innlegg

Hei.

Var nettopp å kjøpte nye sommerdekk, Hankook Dynapro HP2, på Tiguanen, kobla på vogna og la avgårde. Vogna oppfører seg helt idiot bak bilen. Har kontrollert dekktrykk, ok. Var på flere turer før jeg skiftet dekk, da var vogna ikke så umulig etter bilen.

Noer som har tanker rundt dette? Er disse Hankook dekkene for myke i gummien?

Når jeg kommer hjem i ettermiddag skal jeg prove vinterdekkene på bilen og dra en liten tur for å se om det blir noen forandring da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Behøver ikke være gummiblanding, kan være selve konstruksjonen som er for myk (oppbygning av stamme).

Hvilken dimensjon er det, og hvilken hastighetskode og Load index har de nye dekkene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Behøver ikke være gummiblanding, kan være selve konstruksjonen som er for myk (oppbygning av stamme).

Hvilken dimensjon er det, og hvilken hastighetskode og Load index har de nye dekkene?

 

Er 235/55-17 103, hastighetkoden husker jeg ikke, sjekker når jeg kommer hjem.

Nå har jeg prøvd vinterdekkene og vogna oppfører seg normalt bak bilen, slik som jeg er vant til.

Er nok noe muffens med disse sommerdekkene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det dekk merket suv? Eller "vanlige" dekk? Kan det være noe der? Suv dekk skal jo være noe stivere, slik at bilen blir litt mer stødig i sving (mindre "seiling")

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det dekk merket suv? Eller "vanlige" dekk? Kan det være noe der? Suv dekk skal jo være noe stivere, slik at bilen blir litt mer stødig i sving (mindre "seiling")

 

Nei, dekkene er ikke merket SUV. De forrige sommerdekkene var av merket Bridgestone Dueller H/P og de var ikke merket SUV, men da var vogna rolig bak bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med den lokale Volkswagenforhandleren om problemet, og servicemarkedslederen der sier at denne bilen skal ha dekk som er merket XL (extra load).

Dette høres fornuftig ut, hva tenker dere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ok ut det, men ville vurdert suv dekk også. Ihvertfall rådført med samme person hvis mulig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Firmaet som jeg kjøpte dekkene hos anbefalte meg å prøve noen andre dekk, Hankook Ventus Prime3. Han tok inn bilen la om til disse, jeg dro hjem lastet opp vogna og kjørte avgårde. Nå er vogna rolig bak bilen, kjenner at den beveger seg, men den stikker ikke av med bilen lenger.

All honnør til verksted som ordnet opp i dette uten at det kostet meg en krone ekstra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.