Den store Photobucket-kreften, 2017

Anbefalte innlegg

Hvordan laster man ned samlet? Nå er min konto også påvirket av detta.

 

Åpnet hvert album. Da kom det opp valg nede på høyre side. Fikk så mail om albumet mitt var klart for og bli lastet ned 1gang de neste 12timene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Photobuket kan brenne!!! har over 1400 bilder der og stort sett alle er linka hit til vacn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen asså...

 

Får ikke lasta ned noenting jeg, noen som får opp samme feil ?

 

Photobuckethelvet.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja helt tragisk. Får ikke lastet ned mine egne bilder engang. Prøvd flere dager

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver å oppdaterer tråden med bilder nå. Legger de inn via forum-opplasteren. Imens jeg holder på med dette her, så tenkte jeg på en ting, hvor mange andre holder på med dette nå?

 

Har forumet/serverene god nok kapasitet dersom mange legger inn bildene sine hovedsaklig via forum-opplasteren ? Nå har jeg jo lagret alle bildene mine på hiddenen, og kommer også til å ha en backup på en ekstern HDD :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver å oppdaterer tråden med bilder nå. Legger de inn via forum-opplasteren. Imens jeg holder på med dette her, så tenkte jeg på en ting, hvor mange andre holder på med dette nå?

)

 

:glad::glad::)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En stund siden jeg har vært pålogga filserveren, men kapasiteten skal være der. Skulle vi evt nærme oss grensen så får vi nok ordnet et ekstra RAID1/5 for å utvide kapasitet og ha redundans på de :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forumet/serverene god nok kapasitet dersom mange legger inn bildene sine hovedsaklig via forum-opplasteren ? Nå har jeg jo lagret alle bildene mine på hiddenen, og kommer også til å ha en backup på en ekstern HDD :)

 

Sånn som det er per nå så inneholder forumet 213 116 filer og dette beslaglegger 21.71gb, før vi har komprimeringsverktøy påslått. Jeg kan trygt forvisse deg om at vi har plenti av kapasitet for både allerede lagrede filer samt fremtidige filer.

 

 

Som en funfact så er det Adrian Paulsen som topper forumet som opplaster med 1646 filer per nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn som det er per nå så inneholder forumet 213 116 filer og dette beslaglegger 21.71gb, før vi har komprimeringsverktøy påslått. Jeg kan trygt forvisse deg om at vi har plenti av kapasitet for både allerede lagrede filer samt fremtidige filer.

 

 

Som en funfact så er det Adrian Paulen som topper forumet som opplaster med 1646 filer per nå.

 

Woho! Får jeg premie da? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde vært fint om dere hadde hoppa over å komprimere bildene som lastes opp noe så voldsomt.

 

i 2017 bør det være en enkel sak å ha nok plass :) og de fleste av oss sitter på kjappe linjer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Woho! Får jeg premie da? :D

 

Heder å ære i denne tråden : ja :

 

hadde vært fint om dere hadde hoppa over å komprimere bildene som lastes opp noe så voldsomt.

 

i 2017 bør det være en enkel sak å ha nok plass :) og de fleste av oss sitter på kjappe linjer

 

Joda, men først må vi nesten få forslaget for at vi tenker på det.

Vi justerte jo opp thumbnails til manges glede og til noens misnøye: Droppe thumbnails ev endre størrelse på bilder man laster opp til forumet!

 

Hvis du tenker på at vi reduserer kvaliteten så er det en annen sak. Jeg er forsåvidt enig i at det er stund siden vi har gjort noe med den, men jeg husker også at vi har noen som bor litt grisgrente strøk og der er det fortsatt 2mbit-linje som gjelder, selv om det ikke er kanskje så mange så er det også noe vi bør ha i bakholdet. Man skal ikke måtte bo sentralt og ha god nettlinje/stor hiddenpakke for å være medlem og delta på forumet.

Jeg foreslår at du fortsetter på tråden størrelse på vedlegg Dan, så får denne tråden fortsette å omhandle photobucket :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre at kapasiteten er på plass :) Regnte nesten med det for å si det sånn, men jeg tenkte bare å spørre :)

 

Better safe than sorry !: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såh, noen alternativer man kan bruke? Flickr er ikke like lettvint å linke fra som Photobucket var/er, ei heller Imgur. Skal sjekke ut forum-opplasteren igjen nå, men tror ikke jeg liker den heller:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håpløst tungvindt med forumopplasteren fra telefon hvertfall-_-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes beklageligvis den er ganske tungvint å bruke på PC også:P Synd, for hadde tenkt å lage en ny prosjekttråd, men det utgår uten en enkel måte å legge inn bilder på.

 

Se om jeg blir fortrolig nok med Flickr eller Imgur, med mindre noen andre kommer med et forslag som har så å si lik layout som Photobucket, med visning av mange bilder og link under hvert bilde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker tapatalk til forumet, å laste opp bilder der er veldig enkelt. 4 klikk så er bildet lastet opp, enten i Big - Medium - Small..Velger man str selv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker tapatalk til forumet, å laste opp bilder der er veldig enkelt. 4 klikk så er bildet lastet opp, enten i Big - Medium - Small..Velger man str selv :)

 

Enig, tapatalk er kanon til og laste opp bilder :) ofte eg skriver innlege på pcen, og redigere og setter inn bilder på mobilen [emoji106]

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker kanskje som jeg er vrang og vanskelig nå, men fortsatt for mye styr for min del, kun for å få lagt inn bilder i en tråd:( Ser ut som jeg må nøye meg med Flickr enn så lenge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker kanskje som jeg er vrang og vanskelig nå, men fortsatt for mye styr for min del, kun for å få lagt inn bilder i en tråd:( Ser ut som jeg må nøye meg med Flickr enn så lenge.

 

Mye styr? 100x kjapere en det den trege photobucket greine var:p

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er dødsfornøyd med Flickr. Synes det er behagelig brukergrensesnitt, og veldig enkelt å sortere i album.

 

Opplasting er enkelt, men jeg er enig i at det er komplisert å dele bilder.. (jeg har prosedyren innøvd, så jeg bruker ikke så lang tid lengere - Men det er mange tastetrykk, i hvertfall fra mobil)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er dødsfornøyd med Flickr. Synes det er behagelig brukergrensesnitt, og veldig enkelt å sortere i album.

 

Opplasting er enkelt, men jeg er enig i at det er komplisert å dele bilder.. (jeg har prosedyren innøvd, så jeg bruker ikke så lang tid lengere - Men det er mange tastetrykk, i hvertfall fra mobil)

Er i grunn fornøyd med Flickr selv, sett bort fra at det ikke er like enkelt å dele bilder fra som PB er/var. Synes det er rart det ikke skal være et alternativ med tilnærmet lik layout og funksjoner tilgjengelig i 2017.

Mye styr? 100x kjapere en det den trege photobucket greine var:p

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Syntes faktisk ikke PB var så alvorlig tregt:p Og layouten var fin når man skulle legge ut flere bilder samtidig, da man hadde miniatyrbilde og link under hvert bilde. Å sitte først på PC og så Tapatalk (som jeg forøvrig også ikke er veldig fan av), er i mine øyne for tungvint i forhold til PB. Mye mulig jeg var såpass vant til PB, etter 10 års bruk, at det er derfor jeg synes andre alternativer er "vanskelige" nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er i grunn fornøyd med Flickr selv, sett bort fra at det ikke er like enkelt å dele bilder fra som PB er/var. Synes det er rart det ikke skal være et alternativ med tilnærmet lik layout og funksjoner tilgjengelig i 2017.

 

Syntes faktisk ikke PB var så alvorlig tregt:p Og layouten var fin når man skulle legge ut flere bilder samtidig, da man hadde miniatyrbilde og link under hvert bilde. Å sitte først på PC og så Tapatalk (som jeg forøvrig også ikke er veldig fan av), er i mine øyne for tungvint i forhold til PB. Mye mulig jeg var såpass vant til PB, etter 10 års bruk, at det er derfor jeg synes andre alternativer er "vanskelige" nå.

 

Hehe ser den :) Layouten til PB var genial ja :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ofte eg skriver innlege på pcen, og redigere og setter inn bilder på mobilen [emoji106]
WORD!: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjør alt på PC. Er verdt litt styr for å få bilder som varer i trådene :): vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de av dere som ikke får det med seg i den andre tråden, så deler jeg dette her:

Måtte søke litt rundt i går, og da ser det ut som de fleste "store" nettleserne har en add-on/extension som fikser PB-kreften. Bare å Google "photobucket hotlink fix *din nettleser*" og legge til:) La nettopp til i Opera og ser ut som det fungerer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.