S4 AAN Feilkode 00561 Tidvis dau, høyt bensinforbruk

Anbefalte innlegg

Viste disse bildene ovenfor til mekaniker på jobb; han mente på at dette kunne være kjølevæske. Han anbefalt meg å skru ut pluggene å sette trykk på kjølesystemet og stappe et kamera neri pluggghullet for å se om det kom kjølevæske inn i sylinderene. Var ikke alltid det havna i oljen.

 

Meninger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er riktig. Det er slettes ikke alltid det blir olje i kjølevæsken og/eller kjølevæske i oljen.

Du kan jo smake på det og sjekke om det smaker søtt - i såfall er det frostvæske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette endte blant annet i bytte av toppakning da den havarerte til slutt. Men jeg har fortsatt problemer med både kaldstart og røyk. Nå nylig har det begynt å blitt litt mer lyd fra turbo også. Skal skru ut lamdba å sjekke hvordan den ser ut. Det kan ihvertfall gi en indikasjon på hvorvidt det er olje eller kjølevæske den brenner. Har endel blå-aktig røyk når jeg starter den om morgenen, når den blir varmere så ryker den grått/hvitt. Litt rart med helt ny toppakning og plana topp. Kan det forsvinne kjølevæske igjennom turbo ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ingen feilkode nå, men har fortsatt samme problem. Har trykktestet kjølesystem, og fant et par lekkasjer. Ingen av de er store nok til å forklare kjølevæskeforbruket den har. Har tettet 2 av 4 lekkasjer. Merker når jeg starter bilen om morgenen så siver det røyk opp fra motorrom på høyre side. Såg litt nærmere på hvor det kommer fra, og det er vått oppe på turboen. Brennes kjapt av. Jeg har jo trykktestet, og ikke funnet noe lekkasje her, så hvor kan dette kneppe seg ut fra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.