Hvorfor er originale vinterhjul så dyre?

Anbefalte innlegg

Fikk en epost fra Skoda nylig hvor de hadde kampanje på originale vinterhjul. 17" felger med 225.45 dekk. Disse hadde de på tilbud til 20.599,-. Jeg har nettopp kjøpt meg ett annet sett med 17" felger med vinterhjul til 9900,- for ett sett. Zito felger. De originale felgene har noe bedre dekk som utgjør litt av prisforskjellen, men maks ett par lapper.

 

Er virkelig originale felger så mye bedre? Det er jo ikke noe usedvanlig bra design på disse. Helt standard felger!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Design har fint lite med pris å gjøre. Det er mer en blanding av kvalitet og merkevare.

 

En merkeforhandler har jevnt over mye høyere driftsutgifter kontra dekkbutikker som utelukkende selger store volum med felger og dekk. Ergo kan en dekkbutikk akseptere lavere marginer pr solgte dekk og felg.

 

Originale felger tåler en støyt! De holder også godt gjennom mange vintere med salt. Her må mange billig-felger se seg slått på disse 2 punktene.

 

En annen sak er at man som regel får tak på ny felg hvis man er uheldig og skader kun 1 stk. Mange rimelige felger selges i korte produksjonsserier, som kan gjøre det vanskelig å få supplert i ettertid.

 

Så får man selv vurdere om det er verdt mer-kostnaden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket pris på "19 sorte vinterfelg til Amarok'en. VW tar i Norge 6.190,- pr felg. I Tyskland tar VW ca 9.000kr for alle 4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg kjøpte ny Amarok tidligere i år så skulle Møller ha nesten 30 tusen for 19" vinterdekk på felg.

Dette var da premium dekk, men med uorginale felger.

Det ble Polar felger med Nokian dekk til ca 19 tusen i 18". Kunne fått 19" også til noen få 100 lapper mere.

Så det er dyrt hos møller: faint :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har egentlig funnet ut at det ikke finnes noe som rettferdiggjør prisen på nye orginalfelger i Norge.

 

Sent fra min E6653 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan noen fortelle meg hva som eventuelt er billig hos møller? syns alt er helt vilt der jeg. 500,- for 1 liter med haldex olje syns jeg var spinnvilt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Panserbeskytter og vindavvisere til amaroken, det hadde de faktisk god pris på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cupra R leppa har vel ikke vært så ille pris på.

 

Jeg gidder generelt ikke å spørre møller lengre. Lettere og oftere billigere å bare bestille fra tyskland. Jeg ser ikke behovet for å finansiere fine glassbygninger til alle møller forhandlere.

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan noen fortelle meg hva som eventuelt er billig hos møller? syns alt er helt vilt der jeg. 500,- for 1 liter med haldex olje syns jeg var spinnvilt.

 

Bremse deler er generelt ikke så dyrt iforhold til at det er kvalitet, 90% av tiden er det billigere enn bilxtra og mekonomen,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke bedre på andre merker. Vi selger Nissan og Volvo med oss, og 17" felgpakker kommer på 20 000 på mange biler.

For å ta eksempelet til trådstarter, så er innprisen vår langt over 9900 som man får kjøpt uorg for. Tenker da på conti som de fleste kommer med originalt. Tror nok importør tar endel fortjeneste på dette rett og slett fordi alle må ha 2 sett dekk. Marginene på selve bilen blir lavere og lavere, så man må vel hente inn fortjeneste på noe annet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.