Anbefalte innlegg

Har nylig chippet bilen, så d hadde vært kjempemorsomt å prøvd seg på banen. Men er det noen hensigt når den har ca 205 hk, må bare spør..

Kommer jeg til å bli ledd ut eller er det ok at man prøver seg?

 

Ikke det at jeg har tenkt å hamle opp med de store gutta, men som sagt hadde det vert morsomt å prøvd bilen på en skikkelig måte:)

 

Hva erfaringer har dere med samme motor på bane?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nylig chippet bilen, så d hadde vært kjempemorsomt å prøvd seg på banen. Men er det noen hensigt når den har ca 205 hk, må bare spør..

Kommer jeg til å bli ledd ut eller er det ok at man prøver seg?

 

Ikke det at jeg har tenkt å hamle opp med de store gutta, men som sagt hadde det vert morsomt å prøvd bilen på en skikkelig måte:)

 

Hva erfaringer har dere med samme motor på bane?

 

klart du skal ha deg utpå banen! like morro uansett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nylig chippet bilen, så d hadde vært kjempemorsomt å prøvd seg på banen. Men er det noen hensigt når den har ca 205 hk, må bare spør..

Kommer jeg til å bli ledd ut eller er det ok at man prøver seg?

 

Ikke det at jeg har tenkt å hamle opp med de store gutta, men som sagt hadde det vert morsomt å prøvd bilen på en skikkelig måte:)

 

Hva erfaringer har dere med samme motor på bane?

 

205 hk er da ikkeno å være flau over :)

Min Golf IV 1,9TDI med ca 160hk/340nm får seg stadig en tur på bane, og det hender jeg kjører fra noen også ;) Det er viktigere å være en god sjåfør, enn å ha masse power (selv om det er morro med power selvsagt).. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig at folk med under 100hk også kjører på banen så det er ingen ting å være redd for. Det er moro uansett hvor mye eller lite hester en har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mammagolfen! : rock :

Fungerte fint på bane den, kliss original.

 

Et par av vennene mine synes det var talentløst å ta ut en original 90hk Golf GL på banen. Jeg ble forbikjørt av samtlige og hadde vel de desidert laveste rundetidene jeg noen gang har sett (på Vålerbanen), men det bryr jeg meg fint lite om.

 

D E T E R U T R O L I G M O R R O ! ! !

 

Dessuten må man jo begynne en plass. Det er ikke alle som har skills til å kjøre en bil feilfritt rundt banen og når alt kommer til stykket så er det vel mye lettere å øve seg med en bil som ikke går så fort?

 

Så drit i hva andre måtte synes, uansett hva du finner på så er det helt sikkert noen som ikke liker det alikevell, så det er bare å kjøre på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

200 hk er nok i overflod for banekjøring. Så det kan trygt anbefales herfra også. :D

 

Får stadig oftere inntrykk av at de fleste som tror man må ha så mye hk for å kjøre på bane, aldri selv har satt sine ben på en bane. Synd for dem, for de går glipp av tidenes råeste adrenalinkick og førerutvikling !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte selv på Gardemoen Race Way med Caravelle 150TDI kjørte nok senest av alle men noen må jo danne baktroppen også. Kjør utpå du, du lærer jo din egen bil å kjenne.

 

martin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare si som andre allerede har sagt her; det er et utrolig "kick" å komme ut på banen å få prøvd bilen. Synd det er så få runder man får kjøre før man må av. (men det er vel bilen glad for) Spiller ingen rolle om man har 50 eller 500 hk, like moro uansett. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, det var en voldsom respons.. utrolig kjekt me så mye støtte:)

 

Men hvordan blir d i forhold til andre biler da egentlig?

Hvor stor fart klarer man å komme opp i? Ja, liksom i forhold til de verste..

 

Da blir det helt klart kjøring dersom jeg kommer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, og til slutt..

 

Er det noen krav utenom hjelm for å få slippe ut på banen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, og til slutt..

 

Er det noen krav utenom hjelm for å få slippe ut på banen?

at bilen har skilt og er i forskriftsmessig stand. Ikke for gammel bremsevæske og at den ikke overstiger støykravene til baneutleier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt noen ganger på bane, med omtrent samme bil som deg Bjørn.

Det er litt forskjellig fra bane til bane hvor mye motor man "trenger", men generelt så trengs motor mest rett fram, og det er svingene som er morsomst (unntak: diiiger motor / amerikanske biler). Så jeg anbefaler alle å ta bilen sin ut på banen, uansett motor!

 

Dessuten så gir understell, dekk og vektreduksjon mye mer valuta i form av kortere rundetider (og moro), enn motor/trimming per krone..

 

200hk i en golf holder bra på rudskogen, det eneste som er litt kjedelig er som nevnt å bli forbikjørt av mange på rettstrekka, men til gjengjeld så sliter du mindre på bilen (spesielt dekk og bremser).

 

Gjentar det igjen for det er surt å ikke få kjøre: Skift bremsevæske om det ikke er gjort nylig! (bremsevæsken måles kanskje ikke på alle treff, men det er allikevel kjekt å ha bremseredskapen i orden!)

 

Som en digresjon kan jeg nevne at jeg hadde litt lavere rundetid på Våler enn en A4 med over 400 hester, men det var mest på grunn av A4-en hadde vinterhjul, mykt understell, og sjåfør som ikke satset hardt på å få bra rundetider. Allikevel, det illustrerer absolutt at hestekrefter ikke er viktigst!

 

Nå skal det kanskje også sies at Gatebil er blitt mer show enn go (mye rart på banen), så du vil nok føle deg mer "hjemme" og tryggere på andre treff/banedager, men man må jo benytte enhver anledning!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare si som andre allerede har sagt her; det er et utrolig "kick" å komme ut på banen å få prøvd bilen. Synd det er så få runder man får kjøre før man må av. (men det er vel bilen glad for)

 

Ta deg en tur på Sommertreff på ACR - det får du kjøre så mye du bare orker! :-)

 

 

Og ja; Bil med 200hk (eller mindre) er også gøy på bane!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med bare 170 Hk på min 90Q :evil:

Kjør med det du har. Morro blir det uansett : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De stiller også krav til at det ikke er noen løse gjenstander i bilen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det slik kjører fler med 1,3 og 1,6 liter motorer på bannen, alle skal kunne ha det moro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.