Dårlig selvoppretting etter skifte til vinterhjul 08 Audi A8

Anbefalte innlegg

la på nye continental contivikingcontact 6 på bilen igår, men når jeg begynte og kjøre merket jeg at selvopprettinga var blitt mye dårligere (omtrent fraværende), eneste jeg har gjort var å løfte bilen opp i en 2 søyler og bytte dekk.

Hva kan ha skjedd? er det virkelig forskjell på dekk mtp. selvoppretting? gikk fra 255/40 19 til 245/45 19..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva fant du ut her Vegard Sæter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ikke ut hva det var. Det gikk seg raskt til og har siden vært bra. Tenker det kanskje var frost, da jeg vasket grundig før hjulskifte også ble det kaldt etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lufttrykk kan ha endel og si, ellers har jeg aldri merka noe. 

Kan jo evt hende det har skjedd noe med kalibrering av lufta dersom den ikke ble satt i "hjulskift modus"? 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt relatert: Jeg har vel hatt 5 sett vinterdekk (piggfrie) på S4'en opp igjennom, og det nest siste settet var rett og slett forferdelig det snaut første året. Jeg trodde først at de øverste leddene i bakstillingen hadde røket.. Den rettet seg heller ikke opp på vanlig måte, men det gikk seg igrunn fort til i forhold. Å komme fra sommerdekk med 'klistervirkning' til disse hvor det kjentes ut som man kjørte på våt is hele tiden var mildt sagt frustrerende, men rumpa kom liksom ikke lenge enn et visst stykke, så satt den brukbart. Da snøen kom var bilen stort sett normal, kanskje litt mer overstyrt enn normalt, men ble litt mykere igjen på bar asfalt. Året etter var det helt bra.

Jeg har ikke opplevd det i den grad på andre dekk, men akkurat det settet med Conti var nok ekstremt myke, og ga meg en skikkelig vekker for hvorfor man skal bytte til sommerdekk når varmen kommer! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Lufttrykk kan ha endel og si, ellers har jeg aldri merka noe. 

Kan jo evt hende det har skjedd noe med kalibrering av lufta dersom den ikke ble satt i "hjulskift modus"? 

 

Det kan nok ha skjedd, det gikk seg heldigvis til av seg selv, så har ikke tenkt mere på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.