TÜV / FIA godkjent bur til Audi s4

Anbefalte innlegg

Noen som vet om ett firma som selger TÜV eller FIA godkjent bur til Audi s4 b5 sedan?

Skal godkjenne bilen med halvbur, og biltilsynet krever da en av disse dokumentasjonene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har godkjent min S4 sedan med skrudd bur fra Wichers. Jeg kjøpte bilen med buret, så skaffet papirer på buret i ettertid fra Weichers, og de var veldig imøtekommende på det! Passformen på buret er bra, så han på Traffikstasjonen hadde ingenting å utsette på selve buret.

 

Det som også var viktig for han vår at det ikke var innfestinger/ koblinger for å montere bøyle fremover. Ikke fordi han var imot bøyle fremover for banebruk. Men mere for at om noe stikker ut fra bøylen ble det en fare for hodet. ( noe som er veldig forståelig) ( bilen ble samtidig godkjent med bøttestoler og regga til 2 seter )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg søkte nettopp om å installere halv bur i min 2000 Audi A3, men fikk avslag ettersom bilen kommer originalt med sidemonterte airbager.

Er det ikke det i B5?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har og godkjent bur fra Wiechers, og det er veldig bra passform på buret :) jeg trengte dog ikke vise papirer, og kunne bygd selv av selvbyggersett. Var veldig opptatt av polstring ved hode! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg søkte nettopp om å installere halv bur i min 2000 Audi A3, men fikk avslag ettersom bilen kommer originalt med sidemonterte airbager.

Er det ikke det i B5?

 

De fleste b5 har bare sideairbager i stolene og ikke gardiner, kan hende det er derfor?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha FIA må du vel til linderud. Ralliprodukter hadde vel FIA på sine og, vet ikke om de holder på ennå. Har et wiechers bur på tur oppover, da disse visstnok som nevnt over er mulig å få godkjent i vk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FIA godkjent er det kun Linnerud i Nord-Europa som leverer så vidt det er meg kjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har og godkjent bur fra Wiechers, og det er veldig bra passform på buret :) jeg trengte dog ikke vise papirer, og kunne bygd selv av selvbyggersett. Var veldig opptatt av polstring ved hode! :)

 

 

Jeg og oppfattet det slik at det var strengt tatt ikke nødvendig med papirer på det så slik sett kunne man bygget selv så lenge det var forsvalig gjort. Men det gjør jo alt mye enklere når man legger frem et sertifikat fra en produsent som bekrefter at buret er bygget for bilen osv

 

Når det gjelder airbager så er de tydeligvis ikke helt samkjørte på det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FIA godkjent er det kun Linnerud i Nord-Europa som leverer så vidt det er meg kjent.

 

Rallyprodukter sine er FIA

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rallyprodukter sine er FIA
Stemmer, han er den eneste som er godkjent som burbygger til lisensierte biler i Nord-Europa av FIA var det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for god info folkens! :) da er alt i skjønneste orden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Dette viste seg å bli et problem med min A4 fra 1998, der har jeg søkt om å få godkjent bilen med bøtteseter og skrudd halvbur.

Jeg fikk til svar at det ikke lot seg godkjenne pga krav som kom i 1998 til sidekolisjonsputer.

 

Ble noen noe klokere på dette problemet?

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antar at de mener at alle bilder f.o.m 1998 har air-bag på sidene, og at det kun er mulig å godkjenne halvbur hvis du ikke har det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Antar at de mener at alle bilder f.o.m 1998 har air-bag på sidene, og at det kun er mulig å godkjenne halvbur hvis du ikke har det?

 

Ja det kom krav til sidekollisjons egenskaper 1998 så biler etter det har stortsett side airbager og/eller gardin i taket.

 

Det stemmer det altså så det er rett det de viser til, men har ikke hørt at det forhindrer montering av halvbur osv.

 

A4 b5 har jo ikke airbager i sete på tidligere modeller, min bil har det men ikke gardin i taket det kom vel senere. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.