Endring av turteller, hvem fikser slikt?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har ikke peiling på hvor jeg evt kan legge denne tråden men føler den passer her kanskje? Hvem kan endre turtelleren min så jeg får ei ny plate som går lenger enn 6000rpm f.eks?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morn. Lønner seg og legge inn biltype og gjerne bilde av instrument.

Noen vet sikkert. :)

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FB8A8B1F-4255-49C2-9F54-98144E24293F.jpg

 

Mercedes w124 320e

:D

Skal spreke opp 320e motoren som skal i 190e’en min og da må jeg modifisere turtelleren så den går lengre enn 7000rpm før rødstripa. Er litt kresen slik!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig syns eg bare det er kult at den går langt over rødstripa : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smaken er som baken sier dem haha!: rolleyes Synes slikt gir ett fint detaljepreg om det stemmer overens med slik det blir etter modifisering av motor, så skulle gjerne visst hvor en kan dra for å få dette ordnet. Har ikke noe hastverk da motor skal trimmes først så jeg i det hele tatt veit hvor turtallsvillig den blir?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av skiva og få mikset en boks lakk hos ett lakkverksted, så kan du bare maskere og lakke i vei! (Er nok strengt tatt sort silkematt..)

De fleste av disse går jo ikke engang til mer enn 7000, så dette var litt porr.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! Kostet litt det Brabus merket i speedometeret ja ;) Skjønner hva du mener, men jeg vil gjerne "utvide" turtelleren opptil f.eks 9/10.000rpm!

3.2l til w124 når 7000rpm før rødstripa, men jeg kunne tenkt meg å dra den ihvertfall til 8000rpm før noe rødt begynner. Og da vil jeg veldig gjerne få noen til å fikse dette for meg så dette stemmer med turtelleren!:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som veit om firma eller noe lignende som modifiserer slikt?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://moman.pl/eu/

 

Lager custom plasma skiver, så hele skiva lyser. De har litt av hvert ferdig, men de tar også på seg jobber. Stebroren min fikk de til å lage RS look til S4en sin. Fra rød til hvit også fikk han tak i røde nåler i stedet for hvite :) Ble veldig bra, vurderer å gjøre det med S3en min selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for Gode forslag! Skal sjekke ut begge to!

Så de kan utvide turtelleren min da kanskje? Det vil ikke bli krøll så den viser feil? Jeg aner ikke hvordan dette er bygd opp i forhold til at turtelleren viser rett turtall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel fjærbelastet, så ved å endre fjør, stramme den etc så vil den vise riktig. Synd klokka er i veien, hvis ikke hadde det holdt med nye instrumentskiver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du å utvide feltet nedover, eller komprimere skalaen slik at 10k havner der som 8k er nå?

 

Utvider du feltet så kan du ikke dra den på turtall når klokka er 10 minutt over hver hele time, da krasjer nålene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planen er å komprimere det, eventuelt utvide det minst mulig om det må til. Ja den klokka er egentlig noe drit..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.