Hva tenker folk om giroljer?

Anbefalte innlegg

har kjørt omega 690 på RS2'en og RS4'en og det ble en stor forskjell ved banekjøring. den er seig når den er kald, så man må ta det rolig noen minutter, men girkassen oppleves som mye mer tight når olja er skikkelig varm og den er mer presis, mindre sjanse for å bomgire. brukte Omega 690 75W140 både i girkasse og bakdiff.

 

Bruker den og i en '71 citroen ds samt i NSU'en. 80w90. Begge disse ble jevnere og mer stillegående. Eneste minuset er at den klatrer opp speedometerwiren som kan se ut som lekkasje under. (10 dråper i året)

 

 

Gjorde du noe med restene i oljekjøler/slanger på girkassen?

Tenkte å bytte til denne på en s8, men usikker på hvor kompatibel den er til å blande med noen rester av den gamle olja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde du noe med restene i oljekjøler/slanger på girkassen?

Tenkte å bytte til denne på en s8, men usikker på hvor kompatibel den er til å blande med noen rester av den gamle olja.

 

på 01E girkassene så byttet jeg på verksted, tror det var oppgitt 2 mengder, en ved tapping og en ved flush. Usikker på om det er no problem å blande med vanlig type. Relekta sier man må 1 gang i året løsne tappepluggen å se etter vanndråper da den ikke har like gode hygroskopiske egenskaper som "vanlig" girolje. Fant aldri vanndråpe/perler på 5 år ved sjekk hvert år.

 

kommer uten tvil til å fortsette å bruke denne oljen videre og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne olja så jo interessant ut! Skal snart bytte olje på girkassa så kanskje en skulle kosta på slik olje : klø :

Men hvor handles det til en OK pris?

Det billigste jeg har funnet er fra sverige: https://www.kullagret.com/category/omega-transmissions-vaxelladsolja

Blir vel ca 760kr pr liter. (m/ frakt og mva) for Omega 690 75W90

 

Ser de også fører noe som heter Omicron 690, som ser lik ut men er billigere. Er dette noe annet?

 

Noen som har handlet fra kullagret.com før?

 

Edit 19.03.18:

Relekta skal ha 1051 +mva pr. liter Omega 690 75W90.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også veldig interessert i å vite mer om Omicron 690!

 

Ikke handlet derfra, men ifølge deres Facebook-side så virker det som det er seriøst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man får bestilt denne oljen via mekonomen ihvertfall. En kompis av meg er sjef på dokka så jeg fikk pris av han over her iaf!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.