Lakkere interiørdeksler - Hvilken lakk anbefales?

Anbefalte innlegg

Hei. Skal lakkere interiørdeksler i bilen, men lurer litt på hvilken lakk som anbefales. Er det noen som har bilder av ferdig resultat, og har erfaring fra hva som fungerer best? Trenger ikke "tror denne", og "denne har jeg hørt er bra". Jeg er ute etter noen som har erfaring, og eventuelt VET hva som matcher best. Det er snakk om A, B og C stolpe deksler i Audi Coupe Typ89. Taktrekket skal trekkes i sort "alcantara".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte den fra Biltema på dashbordet til en buss som hadde falmet fælt i sola over 20års tid, det ble som nytt. Har dessverre ikke noe bilder av resultatet, men kan anbefales på det sterkeste.

2d8b0ecb3053aaec57e1c05c12584072.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lakkert noen interiørdeksler til bil på jobben , og der bruker jeg vannbase med herder. Altså 2k.

Jeg er redd 1k lakk ikke vil holde like godt over tid..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått tips om Hagmans plasprimer og sort matt lakk..Noen med erfaringer rundt denne? Ser Jula selger dette, så hadde håpet å få noen til å handle for meg til helgen.

 

EDIT: Blir levert til lakkerer på Mandag, så legger han primer og sort matt lakk. Fikk det til en grei pris :) Legger ut bilde av ferdig resultat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, der sa du det... Jeg la også primer først... Glemte jeg helt bort i farta.. men fint at det ordner seg. Da satser vi på at det holder lenge også. Så det går an å komme borti det uten at det blir ødelagt igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, der sa du det... Jeg la også primer først... Glemte jeg helt bort i farta.. men fint at det ordner seg. Da satser vi på at det holder lenge også. Så det går an å komme borti det uten at det blir ødelagt igjen
Startet demontering og maskering av delen nå, så er straks klart for å levere til kompisen min på Søndag. Bare det værste igjen, å få av taktrekket......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viktigste med å lakke plast er å vaske det helt rent for fett og matte ned overflaten slik at primer sitter. Men det enkleste er å levere det til noen som kan det, som som du skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ble det forsikelse gitt. Blir vell ikke før til helgen kanskje. Hvis han ikke får tatt det da, så primer jeg selv å lakkerer med sort vinyl lakk (matt)..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Status for taktrekket er som følger, ferdig skrapt og klar for en real vask i morgen før alcantaraen skal legges på.

IMG_1643.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende!! :)

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble ingen lakkering av deksler, ble trekking der også[emoji4]

 

4b2d3e8656a1e70a441198d8a331401a.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle deksler ferdig trekt i kveld, med god hjelp fra en kompis. Anbefales å være 2 stk når man jobber med sånt..

 

c13608ecb38f49c182425a54274c789d.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt tips og det ser bra ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er taket trekt opp også. Gleder meg til montering i morgen[emoji4]

 

45660cafc1c32fbff1db6d3dce1a4950.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har faktisk veldig kult: rock :

Likte du tok dekslene og, mye bedre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deksler og tak er montert :) Driver å sprayer diverse plastdeler for tiden, satser på komplettering til uka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg til å se! Men ikke glem og legge alt dette i tråden på s2n [emoji14]

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg til å se! Men ikke glem og legge alt dette i tråden på s2n [emoji14]

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Fredrik, vet ikke om du har lagt merke til det, men den tråden er historie:confused: Jeg ba selv om å få slette tråden av diverse årsaker. Om det kommer en ny er enda uvisst, men tiden vil vise.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Limtype som sitter? Spraylim?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fredrik, vet ikke om du har lagt merke til det, men den tråden er historie:confused: Jeg ba selv om å få slette tråden av diverse årsaker. Om det kommer en ny er enda uvisst, men tiden vil vise.
Ahh, okay la ikke merke til det.

:)

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik ble resultatet av slidinga inne i b-stolpe dekslene.

 

ac07b06409d8dd5e692c16f634d62d7e.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Limtype som sitter? Spraylim?
Spraylim og alcantara et kjøpt hos bilstereosenteret[emoji4] Veldig gode produkter og god service. Gikk med 2 bokser til taktrekk og dekslene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

B-solpe dekslene montert[emoji4] Fargedifferansen på sliding og deksel er ikke så stor som bilder tilsier, det er pga blitsen.

 

Ikke fått lakkert håndtakene enda, men det blir..

 

3f7533937fd4cd62dc6379ff3498a25a.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven ,det ser jo helt magisk ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.