Wörthersee 2019, Bergen lokallag tur?

Anbefalte innlegg

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hei,

 

Det ble nevnt her et lokallagstreff angående Wörthersee 2019.

Nå har jeg sagt det til meg selv i så mange år at jeg vil reise på dette treffet, så kanskje på tide å gjøre alvor ut av det? I år blir selvfølgelig for kort tid å planlegge, bestille osv.

 

Hvem er gira?

Jeg er ikke under Bergen lokallag, men hadde sikker vert morsomt å dra ditt. Jeg må se ann dato og når jeg skal ha guttungen. Hadde vert kult å dra med seg T6'n og med campingvogn bak... Fin tur det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Vi har som nevnt hatt et første møte ang turen i 2019

 

Siden datoen for treffet ikke er satt så er det ikke så mye vi får gjort enda, det er enormt med folk i dette område disse ukene det dreier seg om så man må være veldig tidlig ute med å bestille overnatting. Resten ordner seg enkelt for billetter og slikt er det ikke så vanskelig med. Det er også få "store" hotell i område men det er masse små hotell og andre overnattingsmuligheter da det er et viktig ferieområde. Jeg tenker å satse på område rundt Velden som overmatingsted da det er mye som skjer der og det er en koselig by å være i, det er jo også der den berømte bensinstasjonen man ser på ale bildene ligger. Men får vi ikke rom der så må vi bare flytte grensene litt utover, men en ting er sikker skal vi satse på en stor felles bestilling må liste med hvem som skal være med og hvor mange rom vi må ha samt innsamling av penger for evt betaling av depositum gjøres relativt fort for de fleste bestiller året før.

 

Om man er to i hver bil så blir det jo også en rimeligere tur da man deler utgifter samt at det er litt mer sosialt å kjøre så langt når man er to. At man går to og to i lag og deler rom er jo også lurt for da blir det billigere og det øker tilgjengeligheten på rom for andre som skal bo i område.

 

Jeg vil tro at det letteste er vis folk selv grupperer seg med hverandre og bestiller rom til så mange som de er i sin egen gruppe, for en stor felles bestilling er vanskelig gjennomførbar vis det blir mange som skal være med og spesielt vis det er mange som melder av bud pga en "konfirmasjon" det ikke tenkte på osv. Det samme gjelder med felles kjøring nedover det kan vi bare drite i, det fungerer ca en halvtime nedover i Danmark så er det kaos og alle spredt for alle vinder. Men jeg vil anbefale å kjøre 2-4 biler samen og selv vurdere hvor langt og hvor fort man vil kjøre gjennom Tyskland. Men telefonlister og fellesamlinger

og feks egen facebook gruppe må vi organisere for det er gøy å være flere på slike treff.

 

Men at vi har et felles start og et felles mål er selvsagt veldig gøy, så kan vi planlegge noen felles overnattingssteder/møteplasser på veien kanskje vis vi får det til å klaffe. Vi er en gjeng som skal innom ringen for en runde og to og det blir sikkert på veien hjem..... kjedelig å sette bilen igjen i autovernet i Adenauer Forst på vei nedover Europa. : dum :

 

 

 

Jeg har kjørt en god del i Tyskland og på dagtid midt i uken er det mye kø "stau" og det er umulig å forutsi tid og sted eller å følge hverandre i større grupper. På kvelden og natten er det mye lettere å kjøre effektivt man da blir man fort sliten også for det er veldig mørkt og mye lys som kommer imot, det er lett å have i ulykke da pga uoppmerksomhet. Tyskland tar stort sett god dag å forsere i grei marsjfart, det er ikke vits å planlegge for svært høy fart heller for det greier man sjelden å holde så lenge, samt at de fleste biler sluker drivstoff i 200-250 og da må man fylle veldig ofte. Rundt 120-140 er fin marsjfart så kan man hygge seg litt der det er mulig å dra på, er det lite trafikk på veien kan man fint ligge i 150-170 et lengre stykke også.

 

 

 

 

 

 

Om noen ønsker å ha tips til ting å oppleve på veien nedover så kan de sende meg en pm.

Jeg har hatt 7-8 tysklands bilferier der det meste av aktivitetene har dreid seg bare om bil, bilproduksjon, motorsport, bil museum og tekniske museer så jeg har vert på litt.

Google Map er også bra til å planlegge en rute. Der kan man legge inn stopp underveis. Man kan da logge inn via Google kontoen og videre dele ruten.

Kjører man i "flokk" så er det hyggelig å ha stopp/pause også litt ut i fra km. Noen biler bruker 1 liter ++ på milen, så greit å ta det i betraktning. Bare et idé innspill.

Jeg vil gjerne bli med, eller møte dere i Hirtshals(Danmark) hvis dere tar båt til Danmark for så å kjøre nedover.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Jeg er ikke under Bergen lokallag, men hadde sikker vert morsomt å dra ditt. Jeg må se ann dato og når jeg skal ha guttungen. Hadde vert kult å dra med seg T6'n og med campingvogn bak... Fin tur det.

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Google Map er også bra til å planlegge en rute. Der kan man legge inn stopp underveis. Man kan da logge inn via Google kontoen og videre dele ruten.

Kjører man i "flokk" så er det hyggelig å ha stopp/pause også litt ut i fra km. Noen biler bruker 1 liter ++ på milen, så greit å ta det i betraktning. Bare et idé innspill.

Jeg vil gjerne bli med, eller møte dere i Hirtshals(Danmark) hvis dere tar båt til Danmark for så å kjøre nedover.

 

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

https://woertherseetreffen.at/en/

Står mye på siden til arrangøren

Hotell ser ut som de fleste er fullbooket.. Får vel campe:)

 

Hei

 

Vi reiser med båten fra Bergen 23 mai og er i Danmark 24 derfra går turen nedover til Tyskland der vi plukker opp siste mann som tar fly.

Vi reiser nedover 3 biler sammen og skal bo sammen i et leid hus, vi har i felleskap laget oss en plan med div stopp og ting vi skal oppleve og besøke, blant annet å kjøre noen alpepass, besøke litt bilsteder, tur til Ringen osv og planen vår er at vi skal være hjemme i tiden med Våler treffet. Vi har booket alle biletter, leid oss hus og bestilt plass på båten nedover.

 

Men det er flere andre som også skal nedover men de har leid hus til litt ulike tidspunkter og de kjører da sammen nedover.

Det er ekstremt med folk 130-160 tusen besøkende som reiser til dette område i disse ukene så å finne seg et ledig rom nå er nok ikke så lett nei. Det vil nok også være mange som camper med telt i område også.  

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

 

Nå er det det :)    

 

https://www.facebook.com/groups/280200192870329/

 

Meld gjerne inn folk som passer i gruppen. Kan være greit å ha en plass å få tips og hjelp enkelt utenom forumet når man er der :) 

 

Ja vi har en egen gruppe på facbook også, vi er delt i et par grupper som reiser sammen så vi som reiser sammen og skal bo sammen i det huset vi har leid har også en egen lukket gruppe men den er bare for oss 3 biler som kjører i lag. Ikke det at vi har noe hemeligheter men den gruppen var tiltenkt bare oss.

 

Denne gruppe er for alle fra Bergen som skal nedover, men det har ikke vert så mye aktevitet der i det siste. Vi bruker den siden/gruppen som er for oss som reiser sammen og det gjør kansje de andre som reiser også.

 

https://www.facebook.com/groups/1795901447136676/ 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Ja vi har en egen gruppe på facbook også, vi er delt i et par grupper som reiser sammen så vi som reiser sammen og skal bo sammen i det huset vi har leid har også en egen lukket gruppe men den er bare for oss 3 biler som kjører i lag. Ikke det at vi har noe hemeligheter men den gruppen var tiltenkt bare oss.

 

Denne gruppe er for alle fra Bergen som skal nedover, men det har ikke vert så mye aktevitet der i det siste. Vi bruker den siden/gruppen som er for oss som reiser sammen og det gjør kansje de andre som reiser også.

 

https://www.facebook.com/groups/1795901447136676/ 

 

 

Skjønner godt at man har en egen intern-gruppe til å planlegge og prate litt piss :D . Jeg tenkte mer at denne kunne gi litt oversikt over hvem som tok turen og litt generelle tips til "førstereisende" der. 

Vet ikke hvordan jeg skal nå folk andre steder enn i VACN, men vi får se om det blir noe medlemmer der så kanskje det kan bli en fin oversikt over "kjentfolk" på tur :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestilt hotell på Hotel Post Wrann i Velden fra 24-26 mai :)     Håper det ligger i et bra område, om ikke kom gjerne med tips da det er mulig å avbestille om det skulle dukke opp noe bedre. Turte ikke å vente lenger :p 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overrasker meg at du fikk plass i det hele tatt så sent! God tur, så sees vi?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Overrasker meg at du fikk plass i det hele tatt så sent! God tur, så sees vi?

 

Var litt ledig i går, men endel mindre en når jeg sjekket sist uke. Men ser på datoene for når selve treffet er at det er lite ledig da.

 

Litt bekymret for at vi er for tidlig ute med helgen før? Reisefølget mitt har ikke mulighet til å være borte mer en en uke, så da blir det litt begrenset 😂 Fredag til søndag er forhåpentligvis nok til å gi et bra inntrykk til oss som reiser for første gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er førstegangsreisende som deg, men sett tidligere at mange reiser ned uken før treffet også grunnet mye kaos og rør, og heller returnerer før treffet er begynt, men vi får se hvordan det bærer i vei! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist vi reiste var vi der noen dager før treffet og det var masse biler og ting å se på men det tok jo helt av når treffet var i gang. Selve treffet er jo verd å få med seg for det var veldig bra, men det er faktisk ikke så stort... det er aktiviteten rund i område som er rosinen i pølsa... spesielt den helgen treffet er Gud bevare meg hvor mye gromme biler rullet rundt i gatene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Alle de "kule" på youtubefilmene sier jo at det er uken før som gjelder. Burde vi utsatt det noen dager da? Vi reiser jo hjem søndagen før treffet starter 😂

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt tilbakeblikk fra #Wörthersee2019

 

Foto: Sindre Fiskerstrand

 

 

DSC_8841.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.