Anbefalte innlegg

Har et kåpesett til an atv som har fått en liten sprekk,hva slags lim skal jeg bruke for at dette ikke blir verre? Helst noen lim man kan få kjøpt på "vanlig" butikk.Ser Wurth har noe 2k-lim,men ser ut som man må være bedriftskunde for å handle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får kjøpt varer på Wurth som privatperson, men det koster ei nyre. Du bør bruke et slags 2K plastlim, men du bør slipe et v-spor på fram og baksiden av sprekken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema sin 2 komponent lim er grei (og billig). brukt den selv både for å lime på igjen feste på frontlykta + glasset til skiltlys. de har jo noe stål epoksy lim også, som fungerer greit. Wurth sin er sikkert mye bedre, men om sprekken ikke er stor, vil jeg tippe biltema sin vil fungere.: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den 2K limen til Wurth er enormt bra.

Tror jeg betalte 270 ca for en tube med "replast" som det heter over disk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt aceton og vasket lett over med og deretter drypet i såret for så og bruke en tvinge til og presse dellene sammen igjen. Blir som en plastsveis.

Nb må være rent

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den 2K limen til Wurth er enormt bra.

Tror jeg betalte 270 ca for en tube med "replast" som det heter over disk.

 

Pluss en pistol til ca 600,- kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt 3M sin 2k, som kalles støtfangerlim, og den fungerer utrolig bra :) men den og koster litt kroner : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tips er å handle lim og tilhørende pistol i utlandet. Sparte sikkert 2/3 på ei pakke med pistol og 2 patroner 2k karosserilim når jeg handlet på Ebay (3M-produkter).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har handlet på plastlim ebay, ser ut en sprøyte med to løp og så blandes det i spissen, det er med flere spisser for det herder i spissen etter sekunder. så man sliper fuger i sprekkene og gjør klart på forhand.

 

Var vel rundt 200 for et sett fra ebay uk. er det jeg handler mest for tia :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.