Anbefalte innlegg

Vil det fungere med 8.5*19 forran og 10*19 bak på en Golf 2000 mod?

Altså uten modd av skjermer?

Har noen eventuelt bilder av en sådan med såppas voksne hjul?

Hvor mye kan jeg senke denne da isåfall?

 

På forhånd takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på at det passer. Går på min, men med veldig liten klaring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett 10x19" på Golf IV så det går hvis du virkelig vil, men det er optimistisk å tro at det går uten å modde skjermen. Kommer jo selfølgelig an på hvilket inpress du har på felgen og hvilke dekk du velger også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10x19" men er ikke sikker på ET

X20a.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel litt i overkant det der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10x19" men er ikke sikker på ET

X20a.jpg

 

Fy flate det ser rått ut, men kan vel stille spørsmåltegn ved brukervennligheten på den bilen der. :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10x19" men er ikke sikker på ET

X20a.jpg

 

Her er det valset skjermer.

 

PS Frode, satt sammen motoren min for 3 gang i år, komp test er bra topp trykk testet og høvlet, men rykker enda, tidlig vinter lagring i år uten å ha brukt den:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stakkar runar da! Blir bedre neste år skal du se!

Ranheim du har vel 9,5"19 Mille Miglia med 265.30.19?

Tror det skal gå med ltt valsing, altså uten lakking av skjermer! Etter beregningene mine skal felgkanten stikke 8 mm for langt ut!

Rå den hvite da :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vurderte sterkt å kjøpe 10x19" selv ,men jeg feiga ut i redsel for at det ikke skulle passe uten å måtte ty til seriøse inngripen på skjermene. Men når jeg i ettertid ser hvor god plass det er med mine 8.5x19 med 10mm spacere så tror jeg det ville gått på med den rette dekkdimensjonen og litt god valsing. Angrer som faen på det nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen din er jo steinfeit uansett da :tilber:

Har satt av en Golf 2001 PD 2 dørs i tyskland, har også bestillt gewinde og HR antikrengestag, men har ikke bestemt hjul enda! Men vil ha så bredt som mulig!!

Ser ut som det ryker 18-20 lapper bare i felger.... Car line :rolleye:

 

Time will show

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen din er jo steinfeit uansett da :tilber:

Har satt av en Golf 2001 PD 2 dørs i tyskland, har også bestillt gewinde og HR antikrengestag, men har ikke bestemt hjul enda! Men vil ha så bredt som mulig!!

Ser ut som det ryker 18-20 lapper bare i felger.... Car line :rolleye:

 

Time will show

 

Takk for det :)

Noe som er fett og passer utrolig bra er 8.5x18" foran og 9.5x18" bak dette skal gå på uten for store problemer og sammen med ett justerbart senkesett satt i bånnstilling så blir dette über fett!

 

RH P3.6 f.eks:

2117_b.jpg

 

ZW4

2058_b.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 8x18 spacet ut slik at innpress blir 20, har fortsatt godt med plass. 10" og ET30 bygger 15 mm mer ut og 35 mer inn enn dette, tror dette bør gå greit, kanskje tom uten valsing! Men enda råere er det jo med lavt innpress, f.eks. 10x19 Et20 men da må en nok for alvor fram med valsa (slik som på den hvite) dersom bilen skal skikkelig nedpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magne: hvorfor kjøpe replica når orginalene er til salgs i Norge for en "billig" peng :)

 

Se her

 

1_557244925.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant nok Tord, men jeg vil tro at jeg får problemer med godkjenning på de porsche-hjula på golfen, selv med godkjennt omb. spacer!

har riktignok en god kontakt på biltilsynet her oppe, men tviler på at han gledelig skriver dette i vognkortet!

 

Nå er jeg jævlig i tvil om hvilke hjul jeg skal bestille.... HJÆLP : eek :

Kan gå for 18", med 225.35.18 eller 19" med 235.30.19!

Kom med tips folkens!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frode: I mitt vognkort har jeg godkjent 8,5x18 RH felger med boltsirkel 5x130 og 20 og 30 mm adaptere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frode: I mitt vognkort har jeg godkjent 8,5x18 RH felger med boltsirkel 5x130 og 20 og 30 mm adaptere :)

 

 

Oi, du har det du ja... Calling dr. dj(biltilsynet) : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 8x18 spacet ut slik at innpress blir 20, har fortsatt godt med plass. 10" og ET30 bygger 15 mm mer ut og 35 mer inn enn dette, tror dette bør gå greit, kanskje tom uten valsing! Men enda råere er det jo med lavt innpress, f.eks. 10x19 Et20 men da må en nok for alvor fram med valsa (slik som på den hvite) dersom bilen skal skikkelig nedpå.

 

Har selv hatt både 9,5x18 ET30 og 9,5x20 ET43 bak på "Passelat" 3B/3BG og min erfaring er at problemene øker proporsjonalt med hjuldimensjonen. Mens 18 tommerne (225 40 18 Falken FK451) bare subba litt i dekksiden i harde dumper, subber felgen (!) i skjermkanten med 225/30 20. Og det selv om felgen stikker 13mm lenge inn enn før.

 

Så hvis man skal ha 10 tom bak på Golf 4 uten å dra ut hele skjermbuen, så burde man ha 18 tom. 19 tom begynner å bli skummelt, men 20 tom (med 245/30 20 evt) vil destruere både 10x20" felg og skjerm i den minste dump ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stakkar runar da! Blir bedre neste år skal du se!

Ranheim du har vel 9,5"19 Mille Miglia med 265.30.19?

Tror det skal gå med ltt valsing, altså uten lakking av skjermer! Etter beregningene mine skal felgkanten stikke 8 mm for langt ut!

Rå den hvite da :tilber:

10x19 OZ Superleggera III Forged 265.30.19 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Puhh... da tror jeg at jeg har funnet riktig felg til riktig pris...

Må bynne å jobbe litt nå....tatt meg 4 timer å finne... noen innvenninger på disse hjula?

8,5"19 og 9,5"19

KT4.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10x19 OZ Superleggera III Forged 265.30.19 :)

 

Ahh se der...

Få bilder av den i samme slengen da! Har kjørt den bilen din v et par anledninger ser du... regner med at den ser heftig ut med de nye hjula :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh se der...

Få bilder av den i samme slengen da! Har kjørt den bilen din v et par anledninger ser du... regner med at den ser heftig ut med de nye hjula :)

Når har du kjørt den?

 

Ødelegger tråden jeg kanskje.. beklager

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Keskin hjula er kule de men enda råere ville det jo vært med de her i samme dim, garrantert ingen i Norge (eller Europa?) som har like:

 

0312050200enter-2.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi oi oi...ai ai :tilber:: smil ::): rock :

 

Thats what I`m looki`n 4!!

Så var det pris igjen da...

Keskin hjula med dekk kommer på 13200,-!! synes det er rimelig, og det er vel ikke alt for mange som ruller rundt på dem heller!

25 innpress bak burde vel gå greit??

Hvor mye kan jeg skru den ned da? 10 cm? :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo en sinnsykt lav pris ja... Eneste bilen jeg kommer på i farten som har like Keskin er denne Coradoen (9,5x18):

 

attachment.php?attachmentid=17831&stc=1

 

Senking av Golf IV har blitt mye diskutert her i det siste og to "problem" går igjen:

 

- De fleste senkesett senker ikke nok til at det skal bli "ekstremt", bl.a. mitt Koni som nå står i bunn og alikevell er ikke bilen lav i det hele tatt. KW senker bittelitt mer men langt ifra ekstremt :( Hjelper litt å fjerne "justeringsmuligheten" bak, da får en ett par cm ekstra...

- Forran må en relativt kjapt bytte stabstag (til R32 eller tilsvarende fra FK eller KW) ved senking, ellers tar drivledd borti stabstag.

 

BBSene er relativt kostbare ja og fåes såvideg jeg vet ikke i Europa, må faktisk til Japan for å få tak i de :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.