Forskjellig dim på Audi A6 2,7Q

Anbefalte innlegg

Hei. Har hørt at det må være lik bredde på alle fire hjulene når det er Quattro, stemmer det? Har noen liggende som har 235x40/18 et 35 fremme og 265x35/18 et 30 bak. Vil det ødelegge for 4w systemet.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe krav om at bredden må være lik. Det er rulleomkretsen som er det kritiske. Så da er det å finne kombinasjon som er innenfor anbefalt. Hva som er innenfor er jeg litt usikker på, har ikke lagt det på minne av den grunn at jeg vil ikke utsette drivverket for unødvendig belastning så jeg kjører 4 like dekk.

 

Er det for stort avvik på rulleomkretsen vil drivverket tro at 2 av hjula "spinner" (ruller fortere en de 2 siste) og vil da korrigere for dette. Dvs at drivverket belastes under kjøring. Og hvem vet da hvordan slitasjen er? Kan gå "fint" 50k km, men hvor mye ekstra slitasje har det blitt?

 

De dimensjonene du oppgir får jeg opp har en differanse på 0,4%. Dette er nok godt innenfor av det mangen velger å kjøre med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Da er det nok mulig jeg prøver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.