A3 2.0l TDI CFFB som tidvis er vanskelig å starte, mister motorkraft og går ujevnt.

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sliter litt med en motor som mister motorkraft, går ujevnt og kan være vanskelig å starte når det er kaldt. Jeg la ut en tråd relatert til VNT justering som dette er en oppfølging ifra da jeg har byttet vakumklokka selv.

Reff tråd under:

 

 

 

Etter at VNT vakumklokka ble byttet hadde jeg bilen inne til EGR delete da denne meldte feil samt stage 1 Tuning, men jeg sliter fortsatt med for meg noen snodige problemer med motoren. Bare for å presiserer, disse utfordringene var der før jeg tunet og sletter EGR ifra motoren software. De startet i fjor sommer og vedvarer fortsatt.


1. Når motoren er kaldt er det "kraftig" ventil tikking i motoren som blir borte når motoren blir varm

2. I dag tidlige så mistet motoren mer eller mindre alle krefter igjen, og det ryker godt ifra eksosen, noe som tyder på at driftstoff ikke forbrennes som den skal.

3. Opplever også ifra tid til annen at motoren mister krefter når den blir kjørt på lavt turtall, eks 6te gir i 80sone når motoren ligger på lave turtall, opplever det også ifra tid til annen når jeg skal igjennom ett kryss hvor jeg har full stans. 

 

Utover å få optimalisert software har jeg en periode på bakgrunn av tips her i forumet koblet av MAF sensoren, dette hjalp ikke på noen av symptomene.

 

Er det noen kloke hoder her som har en ide om hva dette kan være?

Er det en temp sensor ett eller annet sted som gir ifra seg helt ville verdier.

Lavt oljetrykk, selv om motoren ikke gir noen indikasjon på dette?

Turboen som ikke spinner som den skal?

 

Alle tips tas mot med takk!! :)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.