Tilbakemeldingstråd for VACN Rudskogen 2018

Anbefalte innlegg

Da har de frivillige og Hovedstyret fått kommet oss hjem, det klissvåte tøyet er vasket, tørket og brettet pent på plass til neste gang og vi er nå klare for alle våre flotte medlemmers meninger. Vi ønsker alle positive og negative tilbakemeldinger, det er kun slik vi kan vite hva vi gjør rett og hva vi må gjøre bedre.

 

VI har som en tradisjon å summe oss internt for å komme med våre tanker men først vil jeg si en ting på vegne av hele Hovedstyret i klubben:

Tusen hjertelig takk til hver og en av dere som tok dere turen til klubbens treff, så blide og hyggelige mennesker er DERE som gjør treffene til klubben så bra som de er! :x 

Vi håper dere har hatt 2 flotte dager med oss, at dere kommer tilbake på klubbens neste treff som blir et vintertreff (dato og info kommer) og at dere sprer det gode ordet om klubbens treff.
Nok en gang høster vi skussmål ifra både baneeier Rudskogen Motorsenter, innleide ambulansetjeneste Sport Rescue og innleide brann og redningsteam Rudskogen Crew. Nok en gang NULL alvorlige hendelser og NULL ulykker med personskade.

 

 

Så til våre tanker:

- Til tross for Knud og hans herjinger med telt som ikke stod imot vinden, regnet som skapte problemer med el-anlegget på Rudskogen og meget glatt føre så sitter vi fortsatt igjen med en god følelse av at de fleste er fornøyde. Vi vet at speakeranlegget var savnet men vi valgte å ikke ha dette ute både grunnet vinden og at utstyret ikke er vanntett.Vi føler at valget om å plassere sekretariatet inne i pt-boks sammen med teknisk ikke var så dumt. Her fikk alle som kom ly for vær og vind og papirer holdt seg på plass.

- Vi skulle absolutt ønske at besøk og deltakelsestallene hadde vært høyere, årsaken kan være at de som normalt sett kommer et stykke ifra ikke ville komme grunnet ekstremværet som var meldt og at 1 godværsdag ikke er nok for vedkommende. Det kan også være jobb, familie, personlige eller rett og slett at bilen ikke er klar for treffet. VI setter uansett umåtelig står pris på alle de som kom på vårt treff denne gangen som nevnt ovenfor.

- Vi føler at måten vi løste ønske med sladd ble godt mottatt og gjennomføringen gikk også bra. Vi tar selvkritikk på å ikke ha lagt ut detaljert kjøreprogram, dette vil vi ha klart fremover.

- Det er fortsatt en skjevfordeling imellom Klasse 1 og klasse 2, vi har til neste treff laget et system som sikrer en bedre fordeling av dette. Vi ønsker også å se flere nybegynnere prøve bilen sin på banen.

- Klubben hadde ikke instruktører tilgjengelig på dette treffet og vi håper at dette ikke skapte store problemer for de som savnet dette, årsaken her er personlige grunner. Vi håper å ha dette på plass til neste år.

- Vi ser også at til tross for at vi velger å begrense bruken av antall flagg så er det mange som er usikker på betyningen av de som blir vist og forklart, dette til tross for daglige førermøter. Undertegnede tar selvkritikk for dette og vil vurdere bruken av powerpoint og/eller laminerte flagg som vi bruker for å visualisere hvordan flaggene ser ut.

- Det var veldig bra kjøring på banen i år, vi hadde en liten periode hvor vi måtte Rødflagge flere heat på rad og dette ble gjort grunnet en utkjøring og 3 mistanker om brann. Både klubben og racecrew setter sikkerheten aller først, det har vi gjort før og det vil vi fortsette med. Derfor er det viktig at kjøretøy er i god teknisk stand så avhoppede slanger kan fort se ut som startfasen på en brann, og i et kjøretøy som beftinner seg på bane under hard belastning så er utviklingshastigheten rask når kjøretøyet går over til stillestående. Når det ene mistenkte branntilløpet også skjer i en klasse som ikke krever full kjøredress er det viktig å komme raskt til for å minimalisere fare og skadeomfang skulle fører og/eller passasjer bli utsatt for kjølevæske, olje eller flammer, iom. de ikke har har brannsikker bekledning.

Heldigvis var det ingen brann noen av gangene og alle kjøretøy fortsatte å kjøre den dagen.

 

 

 

For neste års treff har VW Audi Club Norwegen allerede nå sendt inn ønsker for datoer, både for Våler og Rudskogen. Vi velger å ikke gå ut med datoene med den risikoen at medlemmer og gjester tolker datoene som spikret, før vi har fått skriftlig bekreftelse ifra baneeiere om bekreftet booking.

 

 

SÅ! Dette er det vi hadde å si om treffet til dere, nå vil vi gjerne høre hva dere tenker om treffet og om oss?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe å klage på! Dere har fått vite det flere ganger og det trenger dere enda en gang! For ett supert treff, jeg fikk noen kommentarer fra Daniel at jeg var flink å mase om sladding xD men dere løste det eksemplarisk! Stor applaus for dere som får til dette! :glad: 

Håper både dere som arrangerer er fornøyd med vi som førere og at alle andre som var førere også er fornøyd med dere som arrangerer! 

 

Gleder meg stort til vinterens treff! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Har ikke noe å klage på! Dere har fått vite det flere ganger og det trenger dere enda en gang! For ett supert treff, jeg fikk noen kommentarer fra Daniel at jeg var flink å mase om sladding xD men dere løste det eksemplarisk! Stor applaus for dere som får til dette! :glad: 

Håper både dere som arrangerer er fornøyd med vi som førere og at alle andre som var førere også er fornøyd med dere som arrangerer! 

 

Gleder meg stort til vinterens treff! 

 

Nevnte ikke navn dog. ;) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Nevnte ikke navn dog. ;) 

 

Hehe, trengte ikke det xD 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for et godt treff! 

 

Jeg tok sjansen med telt, som ble revet ned til slutt. Pluggene stod igjen i bakken, snorene som røyk så vakke håp det (bør vell neste gang sjekke vær melding og) :P Vil takke alle som kom å hjalp oss med å pakke teltet ned i det verste regnet. Ble en tidlig avslutting på fredagen, men reiste opp igjen på lørdag hvor jeg da fikk kjørt og hatt en knall bra dag! 

 

Føler kommunikasjon fra dere i crew til oss var veldig bra :) Førermøtet var bra, så keep up the good work! 

 

Håper bare på et litt tidligere Rudskogen treff til neste år, vet en del flere nordfra måtte droppe grunnet snø på Haukeli :P Bare å begynne å telle ned dager til Våler nå da, må bare få datoen først hah:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fornøyd med et kjempebra treff. Være var ikke med oss på fredag og vi måtte sove i bil flere av oss, men det fungerte bra faktisk. Synes det fungerte bra med klasseinndeling og egen sladdeklsse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt supert treff og klasseinndelingene var helt perfekt. Fikk to «pålagte» pauseheat ila dagen, noe som gjør godt for både sjåfør og bil. Også er det litt gøy å se på sladdegutta som mater på så kupeen er full av dekkrøyk 😂😂

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe gøy å kjøre på rudskogen for første gang og ihvertfall på et VACN treff.

Var ikke mange bilene i klasse to men de som var der holdt god avstand og hadde godt kjørevett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel bare å bekrefte det andre har skrevet her...🤓klasse inndelingen med egne sladde-heat fungerte veldig bra, få laget opp noen plakater som viser inndelingen for hele dagen så blir det enda bedre!👍

Ønskelig å få treffet i august som før, men skjønner at det Rudskogen som bestemmer her...

Å ha «sekretariat» i samme pit boks som teknisk var også veldig greit, kjekt å betale med Vipps👍

Pratet litt med Chris William på Moss-Horten båten på vei hjem og forstod at det er vanskelig og få Rudskogen treff til å gå rundt økonomisk, jeg tror at de fleste som kommer for å kjøre 2 dager kan leve med noen hundre lapper mer for å kjøre hvis det er det som må til for å få det mer i balanse. For ikke å skremme de som vil prøve for første gang med for høy pris kunne det jo kanskje vært ett alternativ å bare betale for en halv dag og så kjøpe mer tid senere på dagen når man er blitt hektet, for det blir vel de aller fleste som prøver banekjøring 😎😎 

 

Må også få takke alle i klubben som står på for å arrangere treff! Dere gjør en kjempejobb👍👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil få takke de som står på for klubben og som står på tidlig og seint med alt fra betaling, organisering, promillemåling ute i pissregnet for at andre skal få kjørt osv.

Alltid god stemning og hyggelige folk på VACN treff. Alltid hjelp å få om man mangler en gammel Audi del fra 1991 eller en 1/4" links NPT for den eller andre sære ting.

 

Angåande oppmøte var det vel som forventet med dårlig værmelding pluss det er seint på sesong som nevnt over.

 

Håper man kan være proaktiv og prøve få treffet tidligere til neste år.

 

Ellers virker det som om det som det blir strengere og strengere fra baneeier for hvert år på både godt og vondt, men virker som vi klarer å tilpasse oss ganske bra.

Takk for en veldig trivelig helg :)

92D00F67-FEDB-44DB-8549-74E28A0CDF54.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

- Klubben hadde ikke instruktører tilgjengelig på dette treffet og vi håper at dette ikke skapte store problemer for de som savnet dette, årsaken her er personlige grunner. Vi håper å ha dette på plass til neste år.

 

Ble dessverre så syk at jeg ikke klarte å komme. Satt langt inne når alt var pakket og klart, men måtte bare kaste inn håndkledet. Odd Magne hadde tilbud om å låne bilen og dra nedover alene, evt få med en medhjelper, men valgte å holde seg hjemme når jeg ikke kunne dra. Vi satser på å komme sterkt tilbake til neste treff :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg henger med på dei gode positive tilbakemeldinger. Ett av dei beste treffene jeg har vært på mtp gjennomføring og klasseinndeling. Været kan ingen gjer nokke med, men lørdagen va sjef. 

Takk for laget. 

Vi sees på Subzero :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble kun dagstur på Lørdag pga mangel på ferie. 

 

Takk for et veldig bra arrangert treff.

 

+ flere førermøter, fungerte bra. 

+ klasseindeling fungerte meget bra

+ ok med andre merker, traff noen tidligere medlemmer som har biler av andre merker

 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja... går rett på sak jeg. Dette MÅ bli bedre:

-få bort driftere med bakhjulstrekk. De ødela stort sett alle sine heat med med sprengte differ eller motorproblemer. Det var alltid tauing i disse heatene som gikk utover de bak... med 5 betalende biler i denne klassen eller? Dekkrester måtte ryddes stort sett hele tiden...?

-ha et fastsatt tidsoppsett, å endre dette samme dagen er katastrofe for avviklingen.

-lag en FB kanal med uptodate info om avvikling. "Vacn på rudskogen minutt for minutt"

-kommuniser alle flaggene et sted slik folk vet hva som gjelder. På førermøte: vis de på skjerm eller noe.. det var total forvirring flere ganger ute på banen.

-vær konsekvent på reglene. Eks var det på fredag ikke lov å ha bil i 2 klasser feks pga uerfaren sjåfør... plutselig fullt lov på lørdag?

-De som drev med påslipp var rimelig frustrerte. Visste lite om hva som skulle skje innimellom.

-For å få flere på treff må det fokuseres på gruppe 1. Uten det forsvinner det det sakte men sikkert...

-inviter andre klubber direkte. Ikke anta at de "vet om det..."

 

-mange positive tilbakemeldinger har jeg også... men de trenger ikke bli bedre så derfor er ikke de listet

 

Sum å summarum så funket det greit, men det kan bli enda bedre..

Håper det blir tidligere neste år. Unngår gjerne snø over fjellet til Bergen 🤔

 

Til info så har jeg stort sett vært på alle treff siden 1996 og har sett det meste... 

 

/Øystein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

 

-mange positive tilbakemeldinger har jeg også... men de trenger ikke bli bedre så derfor er ikke de listet

 

Sum å summarum så funket det greit, men det kan bli enda bedre..

Håper det blir tidligere neste år. Unngår gjerne snø over fjellet til Bergen 🤔

 

Til info så har jeg stort sett vært på alle treff siden 1996 og har sett det meste... 

 

/Øystein

 

Kanskje komme med litt positive tilbakemeldinger også kan være lurt. Det er ikke sikkert det er fakta, men i mine øyne har du blitt litt grinebiter når det gjelder disse treffene. Stort sett før og etter treff så er det forvente at det kommer et innlegg om at sladding ødelegger alt etc. Tilbakemeldingen denne gangen har bedret seg ser jeg da du kun omtaler driftebiler. Da går jeg utifra at du har slått deg til ro med sladdeheat og at vi har medlemmer som liker å legge igjen litt gummi :)

 

Ta med litt positive tilbakemeldinger også til styret og kanskje et snev mer forståelse for hvor mye arbeid det er å dra i gang treff så begynner vi å komme på riktig vei! Da tror jeg også det er lettere å bli hørt når det gjelder de andre tingene!

 
 
lagt til 2 minutter senere
 
Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

-vær konsekvent på reglene. Eks var det på fredag ikke lov å ha bil i 2 klasser feks pga uerfaren sjåfør... plutselig fullt lov på lørdag?

-De som drev med påslipp var rimelig frustrerte. Visste lite om hva som skulle skje innimellom.

 

 

/Øystein

Jeg var vell ganske tydelig i teknisk på fredagen at det kun var 1 klasse som gjaldt da bilen er såpass motorsterk at den ikke har noe i kl1 å gjøre.

Jeg noterte meg at dere allikevel at dere kjørte i kl1 på lørdagen. Var det slik at noen kom og sa til deg at det var greit, observerte du andre som gjorde det eller gikk du og spurte på ny hos en annen person?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

-få bort driftere med bakhjulstrekk. De ødela stort sett alle sine heat med med sprengte differ eller motorproblemer. Det var alltid tauing i disse heatene som gikk utover de bak... med 5 betalende biler i denne klassen eller? Dekkrester måtte ryddes stort sett hele tiden...?

Vi hadde èn bil som vi kan definitivt klassere som driftebil, dette var klubbens teknisk leder og ønsket litt kjøretrening på den nykjøpte bilen. Han fikk streng beskjed om å følge våre regler og ville være under ekstra oppsyn ifra alle banemannskaper. Jeg er tildels enig med deg at det virker litt dumt at jeg skriver før treffet at det ikke vil være noen driftebiler på vårt treff også dukker det opp en likevel, men konsekvensen av å forby han å kjøre var faren for å miste vår teknisk leder samme dag. Jeg vil også påpeke det at han også ble straffet da han kom over hvitstripe så han ble på ingen måte behandlet noe annerledes.

Vi hadde 14stykker i Klasse S (sladd) 4 av disse var non-vag. Resten av bilene var Audi.

Bilen som havarerte var en quattro som sprengte senterdiffen, klart det skjedde under sladde-heat men vi valgte å fortsette kjøringen med gulflagg fremfor å stenge helt for rydding. Dette i tråd med å gi alle som kommer mest mulig kjøretid.

Vi innformerte på førermøte at vi ikke ville ta oss tiden eller kosten til å feie iløpet av dagen. Dette spiser en hel time kjøring. Banen ble feid imellom Fredag og Lørdag.

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

-ha et fastsatt tidsoppsett, å endre dette samme dagen er katastrofe for avviklingen.

Jeg er ikke kjent med at vi endret tidsskjema annet enn at det var noe uvissthet hva som ville skje siste timen på Fredag. Dette for å avvente og reservere tid for evt. påmelding til aksellerasjonstest. Dette utgikk da vi fikk 5 påmeldte. Vi skulle gjerne hatt dette for det er gøy og publikumsvennlig men dessverre så må vi ha en del biler for å kunne drive med dette. Vi får skylde på været. Jeg vet også noen leste mitt innlegg før treffet hvor jeg tok et utdrag av tidsplanen for å demonstrere oppsettet og forsto ikke hva som ville skje etter kl.14. Dette tar jeg selvkritikk på og vi vil fremover da legge ut komplett tidsskjema for å unngå forvirring.

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

-lag en FB kanal med uptodate info om avvikling. "Vacn på rudskogen minutt for minutt"

Vi er enige med deg, vi ser på dette som en ok erstatning da speakeranlegget ikke fungerte optimalt i regnvær. Eneste utfordringen blir de som ikke har facebook. Men da får vi satse på at de vil ha en venn/kompis som holder de oppdatert.

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

-kommuniser alle flaggene et sted slik folk vet hva som gjelder. På førermøte: vis de på skjerm eller noe.. det var total forvirring flere ganger ute på banen.

Det så jeg også både ifra racekontroll og ute på banen. Veldig mange som bremset ned på teknisk-flagget og trodde dette var gulflagg. Vi ordner enten plakater eller powerpoint under kommende førermøter.

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

-vær konsekvent på reglene. Eks var det på fredag ikke lov å ha bil i 2 klasser feks pga uerfaren sjåfør... plutselig fullt lov på lørdag?

Også her kan jeg muligens være med å oppklare litt. Jeg er kjent med 2 saker

1. Det er 1 bil klasset som kl.2, men hadde forskjellige sjåfører. To av førerne er erfarene og har kjørt lenge = kl.2, tredjemann hadde aldri kjørt på bane før og kjørte i kl.1. Jeg fulgte bilen og det var ikke helt optimale sporvalg og veldig tidlig bremsing i kl.1 kontra når den kjørte i kl.2, da klarte jeg ikke å skille på kjøringen i forhold til de andre. For utenforstående kan det se ut som bilen sniker og kjører i begge klassene men her var restriksjonen på førernivå.

2. Jeg overhørte på samband at det oppsto en konflikt i påslipp hvor det var noen kl.2 biler som ville kjøre til tross for at det ikke var deres heat. Det var da blandt annet Porschen og lamborginien kjørte ut sammen med sladdebilene. Denne du tenker på?

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

-De som drev med påslipp var rimelig frustrerte. Visste lite om hva som skulle skje innimellom.

Her har jeg ikke noe godt svar å gi, jeg satt ikke 100% i racekontroll men sånn skal det ikke være ihvertfall. Det skal være mulig å få rett info ifra påslipp hvis du har spørsmål. Jeg skal ta det videre med Racecrewet vi leide inn.

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

-For å få flere på treff må det fokuseres på gruppe 1. Uten det forsvinner det det sakte men sikkert...

Igjen enig, vi ser det samme. Vi klasset ned et par biler på dette treffet (til førere sin misnøye) men det burde vært flere biler i kl.1, det var et heat hvor det var 2 biler. Det er ikke noe gøy å følge med på som tilskuer. Men, de fikk da god plass å kjøre på.

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

-inviter andre klubber direkte. Ikke anta at de "vet om det..."

Vi inviterer andre klubber, majoriteten svarer oss ikke engang, andre har eget arrangment eller det passer ikke ut med datoen vår. Men vi går aktivt ut og inviterer klubber. Hjelp oss gjerne med å spre ordet.

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Sum å summarum så funket det greit, men det kan bli enda bedre..

Håper det blir tidligere neste år. Unngår gjerne snø over fjellet til Bergen

Så bra, det så ihvertfall ut for meg at bil og fører hører veldig godt sammen nå og du kjører både raskt og effektivt så det skal du ha. Det er nettopp derfor vi har disse trådene, for å høre det positive og det negative. Klart det hadde vært fint om du hadde uthevet et par postive punkter også for da får vi spikret de forbedringene har gjort ved å på en måte få kvalitetsjekket dette. Det som er bra kan vi da la være og forbedre og fokusere på de tilbakemeldingene som ikke er så bra. Vi vil nok aldri kunne oppnå 100% fornøydhetsnivå men jo nærmere jo bedre.

 

Det gjør vi også, August har vært en fin måned å ha treff på, ikke for tidlig, ikke for sent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare godord å si om dere som står på dagen lang for at vi skal få dyrke bilhobbyen vår. Tusen takk for innsatsen! : ja :

Fredagen taler vel litt for seg selv, og været får vi ikke gjort noe med. Lørdag kunne ikke vært bedre. Optimalt banevær ;)

Klarer ikke helt å lokalisere "problemet" med sladdebiler, så lenge det ikke tar overhånd med dedikerte driftebiler med bakhjulstrekk. 

Dekkrester rundtom så jeg ikke mye av,heller ikke mye på bilen(banebil). Er vel bare å holde seg i idealsporet så slipper man det, sånn som på alle andre racerbaner.

 

Takk for oss, og sees igjen på Subzero 19 ;)

 

Edit: 

Føyer meg på i rekka av medlemmer som ønsker arrangement noe tidligere neste år, snø på vei hjem er ikke kult. :)

 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt supert treff! 

 

Ingenting å klage på denne gangen.. Virket bra med drifte heat å merket lite til tauing eller dekk rester. Så dette var en god løsning :) 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt seint ute kanskje, men som andre skriver så tar jeg hatten av til dere som står på og får dette til så vi andre kan kose oss og få horn i pannen rundt banen..B|

 

Jeg fikk kun stilt opp på lørdagen da bilen ikke var plukket ned fra bremsebenk før halv ti torsdag kveld, så hele natten gikk med til kjøring og da var det faktisk soving fredag (mye grunnet været og) men så jo allerede da at det var flere muligheter for meg å ta førermøte utover dagen. Veldig bra!

 

Kan være enig i at flaggregler bør opp på veggen i form av en plansje eller fremviser, for de som ikke kan flaggregler så godt så er det nok forvirrende, eller ufullstendig med den infoen som blir gitt. Kanskje det kan lages en link på hovedsiden og forumet og oppfordre til "hjemmelekse" for nye sjåfører..

 

Ellers så opplevde jeg på lørdag ettermiddag at personell i påslipp hadde annen info enn de i sekretariatet, så jeg gikk glipp av siste heat, noe som var ekstra ergerlig for meg da jeg hadde fått folk til å filme på forskjellige steder grunnet jeg ble fortalt at det kom blårøyk fra bilen når jeg gikk av gassen, og for meg med nybremset bil hadde det vært veldig greit å se om det var delvis låsing av hjul eller fra eksos..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.