VW Audi Club Norwegen på Vålerbanen 7-8 Juni 2019

Anbefalte innlegg

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Våler blir mitt 3.treff ever. Håper det blir det første jeg blir pratet til. 

Regner med å ta med 2 biler. 

Lite tips er at det som ny er vanskelig å få innpass/komme i kontakt med dere. 

Så de av dere som er varme i trøya kansje prøver å se etter nye ansikter og ta litt tak i de. Noen er sjenerte, andre føler kansje de ikke har noe særlig til bane bil eller strøken nok til utstilling. 

 

Men jeg gleder meg til Våler å se hva ett treff har å by på :)

 

Nå er vel Nordmenn verdensledende i særklasse med å være folkeslaget som ikke drar i gang smalltalk med nye/ukjente, men akkurat miljøet i VW Audli Club Norwegen følte jeg det stikk motsatt. For meg så startet alt med at jeg tilfeldigvis kom i kontakt med lokallaget og ble med på et lokallagstreff, et colaglass og noen pizzabiter senere og vipps var jeg med som om jeg skulle ha vært en del av det faste crewet i åresvis. Uvant men veldig morro. Slang meg med på treff på Våler og da kom datidens leder rett bort til meg og ønsket meg velkommen, om det var tilfeldig vites ikke men det var blide og hjelpsomme mennesker hvor en jeg så meg.

13 år senere så er jeg nå her fortsatt med frivillige verv i både det ene og det andre og jeg har flere gode venner som jeg har fått via klubben, så jeg tror og håper du vil føle deg veldig velkommen i klubben og deres medlemmer.

 

Meg vil du finne først og fremst i fronten på førermøtene som vil bli avholdt, huk tak i meg etterpå så skal jeg forsøke å besvare så mange spørsmål som du måtte ha. 

Hvis du ville ha lyst på en tur rundt banen som passasjer, så er jeg en av de i klubben som gladelig tar med deg på en tur, ellers er ikke medlemmene i klubben værre enn at du tegner en passasjerforsikring i sekretariatet, tar med deg hjelmen under armen også spør du en av bilene med ledig passasjersete om du kan være med.

 

 

Har du, eller noen andre medlemmer, andre konkrete forslag på hvordan klubben kan være mer behjelpelig for nye fjes så si ifra til oss

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en av grunnene til at jeg elsker å være medlem, og ha frivellig verv i klubben! En ren fryd å se alle som er med å engasjerer de nye :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye koselig lesning her nå. 👌🏻

Jeg kommer med en gammel kjenning ifra klubben. 2007 Edition 30.

Og en 1981 diesel purke av en golf :)

Bor i Elverum så ikke lange veien. 

Får ikke lagt inn bilder via tlf og appen nå🙈. Northern_driver på instagram. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som fra Lillestrøm eller som passerer? Sku hatt med en bakdiff opp til Våler 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir stas som vanlig, vært på alle hovedtreff siden starten. Det er bare et must som prioriteres uansett: rock :

Stemning, menneskene, biler og en eim av E85 blir man avhengig av: smil :

Synd med søndagen, men tar fri fredag og kjører fra Vestlandet natt/tidlig fredags morgen så får man alt med seg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Noen som skal på Våler som kunne tatt med en del fra Birkeland til meg? 

Tips: Lag en tråd under rett lokallagsforum og/eller VACN-Ekspressen.

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Noen som fra Lillestrøm eller som passerer? Sku hatt med en bakdiff opp til Våler 

Tips: Lag en tråd under rett lokallagsforum og/eller VACN-Ekspressen.

 

 
 
 
Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Dette blir stas som vanlig, vært på alle hovedtreff siden starten. Det er bare et must som prioriteres uansett: rock :

Stemning, menneskene, biler og en eim av E85 blir man avhengig av: smil :

Synd med søndagen, men tar fri fredag og kjører fra Vestlandet natt/tidlig fredags morgen så får man alt med seg!

 

Ja, for oss som er bilinteresserte så er det litt dumt. Jeg er litt usikker på om vi har fått kommunisert ut hvorfor, men i år så kommer det av at det er konfirmasjonsdag i Våler og da var det ikke ønske om noe form for støy. Altså et lokalt forbud for i år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En uke igjen

D91B3565-E0F9-42DA-8FFA-EBDC49E152EA.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Noen som skal på Våler som kunne tatt med en del fra Birkeland til meg? 

Fikset dette? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Våler blir mitt 3.treff ever. Håper det blir det første jeg blir pratet til. 

Regner med å ta med 2 biler. 

Lite tips er at det som ny er vanskelig å få innpass/komme i kontakt med dere. 

Så de av dere som er varme i trøya kansje prøver å se etter nye ansikter og ta litt tak i de. Noen er sjenerte, andre føler kansje de ikke har noe særlig til bane bil eller strøken nok til utstilling. 

 

Men jeg gleder meg til Våler å se hva ett treff har å by på :)

Hei Steffen,

VACN har for veldig mange vært en omgangskrets man har kjent igjennom mange år, så det er ikke så rart om endel er svært godt knyttet. Dilemmaet du trekker frem er på ingen måte nytt heller.
Ser ingen grunn til at det ikke skal være folk som er imøtekommende, men husk at man må "bjuda på" litt av seg selv og da. Stikk bortom en bil som står parkert, spør og grav litt med eier eller de rundt, så går det nok glatt som bare det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En helt annen sak som kan være greit å nevne for medlemmer som har tenkt seg på treffet og skal/vurderer å ta bilen på banen.
Kollevold later å skulle ta turen, slik de har gjort tidligere (når det ikke kolliderer for dem med slike rallygreier);

  1. Har man ikke personlig kjøreutstyr kan jeg tipse/anbefale om deres OMP OS10 til 1500kr som et rimelig innsteg, perfekt for typisk VACN bruk.
    Jeg er 190, ikke like ung og slank lenger, og skled greit inn i en XL-dress. Størrelsestabell på siden til Kollevold.
  2. Dersom man ser nytten i oppgraderte bremser, f.eks. Ferodo 2500 bremseklosser og bremsevæske være noe.
    Sjekk Car tuning utvalget på denne lenken.

Tipser om å planlegge litt i forkant med andre ord - lettere for Kollevold, mer og bedre banekjøring for DEG!

@Chris-William Gjestemoen Rønning, ville bare tipse om at man kanskje skulle ha vurdert hovedsidenes plassering av treffinformasjonen for brukere som ikke er innlogget.
Dersom man ønsker å synliggjøre for besøkende hva man tilbyr, er det litt dumt at det står på en "skjermflate" lavere enn hva man først ser. Bare et tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

En helt annen sak som kan være greit å nevne for medlemmer som har tenkt seg på treffet og skal/vurderer å ta bilen på banen.
Kollevold later å skulle ta turen, slik de har gjort tidligere (når det ikke kolliderer for dem med slike rallygreier);

  1. Har man ikke personlig kjøreutstyr kan jeg tipse/anbefale om deres OMP OS10 til 1500kr som et rimelig innsteg, perfekt for typisk VACN bruk.
    Jeg er 190, ikke like ung og slank lenger, og skled greit inn i en XL-dress. Størrelsestabell på siden til Kollevold.
  2. Dersom man ser nytten i oppgraderte bremser, f.eks. Ferodo 2500 bremseklosser og bremsevæske være noe.
    Sjekk Car tuning utvalget på denne lenken.

Tipser om å planlegge litt i forkant med andre ord - lettere for Kollevold, mer og bedre banekjøring for DEG!

@Chris-William Gjestemoen Rønning, ville bare tipse om at man kanskje skulle ha vurdert hovedsidenes plassering av treffinformasjonen for brukere som ikke er innlogget.
Dersom man ønsker å synliggjøre for besøkende hva man tilbyr, er det litt dumt at det står på en "skjermflate" lavere enn hva man først ser. Bare et tips.

Om kollevold kommer så kjøper jeg lett den dressen du nevner :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN medlemmer får også 20% rabatt på bremseklosser hos Kollevold :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en telefon og fikk bekreftet at Kollevold kommer med begrensede varer på Fredag. De vil ikke være tilgjengelig på Lørdagen.

Anngående kjøredress så forstår jeg godt at 2900kr er mye for folk og at det frister å gå mot SFI-godkjente dresser til 1500kr. Merk det at intill videre så tillater klubben SFI-godkjente dresser, men det er flere og flere som strammer inn regelverket så blandt annet på gatebi så kreves det 2-lags dress. Der vil ikke SFI-dressen holde. Vi har ingen planer om å stramme inn regelverket, men vi kan få pålegg med kort varsel eksempelvis på lisensene vi kjører at dette blir et krav.

Så min oppfordring/annbefaling er, vil du drive med motorsport en stund fremover så invester i 2-lags så vil det ihvertfall ikke dressen stoppe deg ved et senere tidspunkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Om kollevold kommer så kjøper jeg lett den dressen du nevner :)

Gi dem et hint i forkant, så de tar høyde for hva de tar med opp. ;)

 

ellers har @Chris-William Gjestemoen Rønning et poeng. Jeg ser på det som anvendelig alternativ til hel bekledning selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Noen som har ett 90 graders bend i silikon, 2 tomms, til trykkside av turbo? Eller vet om noen som har? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hei. Noen som har ett 90 graders bend i silikon, 2 tomms, til trykkside av turbo? Eller vet om noen som har? 

Har i 2,5! Ligger oppe i depot hvis det er interessant....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ordnet seg. Takker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er bildene fra treffet? :p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hvor er bildene fra treffet? :p

Kommer nok en media tråd veldig snart tipper jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for et fint treff med mange nye bekjentskap og hyggelige mennesker som alltid.
Jeg har en del bilder så bare å glede seg. :D Bare å få opprettet en media tråd!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Takk for et fint treff med mange nye bekjentskap og hyggelige mennesker som alltid.
Jeg har en del bilder så bare å glede seg. :D Bare å få opprettet en media tråd!

 

Har opprettet mediatråd nå, men det er ingenting som hindrer deg/noen andre i å gjøre det selv etter neste treff :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Har opprettet mediatråd nå, men det er ingenting som hindrer deg/noen andre i å gjøre det selv etter neste treff :)



Okei. Skal huske på det. :-) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 



Okei. Skal huske på det. :-) 

 

Pleier å være førstemann til mølla ja. 👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det ble et veldig trivelig treff! Ankom ikke campen før kl 03 natt til lørdag, da var det kun ro å finne - og knapt mennesker foruten vaktene som var på runde.

 

Selv om treffene har blitt litt mindre med årene, synes jeg det i år var kommet fler gamle kjente å møte på - det er stas! Og at august-treffet også havner på Våler gjør vel egentlig ikke så mye... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for et bra treff! Klubben gjør en kjempejobb, selv med ett minimum av folk i hovedstyret. Svært takknemmelig for at dere står på og leverer er kanon-bra treff for oss medlemmer! Dere er fantastiske! 

 

Eneste jeg har å «utsette» er at jeg savner litt mer preik på premieutdelingen. Mange av de bilene som vant har eiere som kunne noksnakket i lange løp om bilene sine ;) Kan hende det er bare jeg som liker å hørr på sånt, men det kan hende det gjør det litt mer interessant for oss som ser på. 

 

Eller så må jeg også berømme klubbens medlemmer! Jeg fikk to havari på bilen jeg kjørte til Våler med. Ett på vei til treff, og ett på vei hjem fra treff... Men når dette skjer, så er ikke folk vanskelig å be om hjelp 😍 Tusen takk til @Andreas Gjerde som hjalp meg å hente bilen på Dal med henger! Tusen takk til @Sven Are Uglehus som svingte innom Hønefoss for å hente en del for meg! Tusen takk til @Ronny Haukås Haga og @Vegard Hovde som fikk oss og bagasje hjem fra Seljord når bilen stoppa der. Og tusen takk til @Leif Andre Johannessen Lie som kjørte trekkbil sammen med meg til Seljord for å hente bilen min hjem! 

 

VACN-folk ass ❤️

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.