Vannlekasje i kupe audi allroad c5

Anbefalte innlegg

Fikk vann inn på fører siden men det var gjennomføringen til drainet fra takluken på som var oppmorknet.. når det var fikset så oppdaget jeg en lekkasje på passasjersiden... det drypper ned under dashbordet helt ut i mot siden... har fjernet hanskerommet ++ å ser det drypper ned men det er langt opp så det er umulig å komme til helt ute på siden...

noen som har vært borti dette før? Og eventuelt har et stalltips... disse audiene et like tett som en sil......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener det har vært et problem med lekkasje på passasjersiden spesielt hvis det ligger mye blader i og tetter den dreneringen som er i bunn av frontruta. Ta å sjekk rundt i området ved kupe filteret.  Det må uansett tettes fra utsiden og ikke fra innsiden under dashbordet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ute luftfilterboksen og fant ikke noe annet enn en skrøpelig pakning på den. Satt på ny pakning så det er potte tett. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er tett rundt luftfilterboksen men alikevell kommer det inn relativt mye vann... disse bilene burde vært utstyrt med lensepumpe:-(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg har aldri hatt det problemet, har hatt 2 Allroader C5, s6 C5 og har Rs6 C5 , men har hørt om det. Og hver gang er det nevnt at dreneringen tetter seg , men vet ikke akkurat hvor. Har aldri trengt å finne det ut heldigvis.. men jeg håper du mente kupe filter og ikke luftfilter for da er du på feil plass... 

 
 
lagt til 3 minutter senere
 

Kan det være at det er byttet frontrute en gang på den a? Også er det ikke blitt tett med limet? Det har jeg vært borti. 

Ett triks kan være å feste en vannslange et eller annet sted å la den stå å spyle mot frontruta, for å kunne legge deg ned på gulvet på passasjersiden og lyse med en lommelykt ,å prøve å se etter om du kan finne ut hvor lekkasjen er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.