"Front Assist med City nødbrems" - hvordan teste?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan "Front Assist med City nødbrems" funker på Golfen.

- Når jeg kjører sakte mot veggen inni garasjen, så får jeg varsling, tilsvarende ryggevarslingen. Antar at sensorene styrer dette. OK.

- Men hvis jeg holder f.eks et teppe foran bilen for å simulere en kollisjon, og kjører mot teppet i for eksempel normal gangfart, så  stopper ikke bilen. Jeg trodde "Front Assist med City nødbrems" skulle gjøre dette? Antar at det er radarsensoren (som også brukes av ACC) som skal dekke dette. Så hva skal til for at den skal tre i funksjon? (Fart, størrelse på objekt, bevegelse på objekt? …..) Prøve også det samme med noen pappesker. (ACC funker ellers OK)

 

(Front assist er på, ja)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det er Predictive Route Data som har ferdig programmerte gjenstander den leter etter i sanntid. Radaren til ACC og kameraet jobber sammen og kan gjenkjenne biler og mennesker. Teppet du holder foran bilen vil den registrere som en vegg vil jeg tro, og derfor kun aktivere sensorene. Den har en ganske unik algoritme den jobber utifra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.