Understellsbehandling i Bergensområdet?

Anbefalte innlegg

Må ha noe stoff under bilen, ser det er jo en hel del leverandører av forskjellig, Tectyl, Mercansol, Dinitril, Lanolin, osv... Noen som har noe sammenlignbar erfaring med disse eller leverandører som utmerker seg? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tectyl og Mercasol egner seg best på nybil, da det beskytter bedre når ikke er noe rust ennå.

Dinitrol og Fluid Film (lanolin) er best på bruktbil, da dette har en mer penetrerende evne på allerede eksisterende rust og sinker rustprosesen betraktelig.

 

Prismessig er det hipp som happ. Tectyl og Mercasol er dyrere pr behandling, men trenger sjeldnere rebehandling. Dinitrol og Fluid Film er billigere pr behandling, men trenger hyppigere rebehandling.

Så i lengden blir prisen lik.

 

Hvem som utfører er jeg ikke kjent med da jeg bor på motsatt side av landet 😅😅

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kupper denne litt vist det er lov, må vel ha noe klin under bilen jeg og, men har lest at fluid film ikke er abefalt på biler med luftunderstell?! noe hold i dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

kupper denne litt vist det er lov, må vel ha noe klin under bilen jeg og, men har lest at fluid film ikke er abefalt på biler med luftunderstell?! noe hold i dette?

 

Jeg ser ikke problemet som skulle kunne oppstå ved å bruke det på en bil med luftunderstell. Jeg vet om flere med luftunderstell på orginal og ettermontert som har antirustbehandlet bilen sin uten problem i ettertid.

Men bader jo ikke inn puter og andre vesentlige komponenter med guffe.

Litt som man ikke dynker gjengene på coilovere med guffe heller.

 

Så jeg sier kjør på, bare ha dialog med de som skal behandle så gåt det nok smertefritt 😁👌

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lanolin er det "beste" hvis man er tett i nesa eller ikke veldig ømfintlig for lukt, for det lukter råtten fisk og høgg av bilen i lang tid etter behandling.

De som gjør denne jobben ordentlig spruter ikke dritt på foringer, bremser, støtdempere, fjærer, motor/gir ol. men mange gir blanke og dynker ned alt. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.