Beste utvendige plassering av GoPro kamera på RS4 B7

Anbefalte innlegg

Trenger noe ferdig testede råd om plasseringer med sugekopper, både foran og bak med best mulig lydopptak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lydopptak utvendig med GoPro kamera er aldri noen suksess hvis du vil ha god motor/eksoslyd, det vil veldig ofte bli veldig mye vindstøy. 

Plasseringsmessig syns det det avgjør litt hva du vil ha med på filmen, men på bane er høyt oppe på høyre siderute foran (hvis det er mye høyre svinger, visa versa hvis det er mye venstre svinger), eller på tak fine plasseringer hvis du ikke vil flytte på kamera underveis og lage flere forskjellige vinkler. 
Innvendig i bil er også en god plassering, men du kan jo eksperimentere litt og se hva du syns. 
 

Jeg er lat, og flyttet ikke rundt på kamera når jeg kjørte på bane, ble ofte til at det sto i frontrute, men de overnevnte utvendige plasseringene ble også brukt innimellom. 
 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne til kjøring på Rudskogen: Hague CHM Camera Headrest Mount, montert på passasjerstolen. Tror opptaket kanskje hadde blitt litt bedre på førerstolen :) 

 

 

Den pelsdotten er en mikrofon til kameraet forresten :P 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker begge to. Skal bruke på svingete veier på vestlandet. Og Ringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil anbefale at du kjøper en ekstern mic for å få bedre lyd. Og husk en cat-killer (pelsdott til å ha over mic for å minske vindstøy) i tillegg. Røde sine mikrofoner er enkle i bruk og har 3,5mm jack som passer i en gopro. (litt OT, men :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.