Anbefalte innlegg

Selges rimelig som den står, ved rask handel. Akkurat passert 209.000km.

For å importere en R32 i tilsvarende stand som denne, må man regne med minst 225.000kr i dag.

 

Prisen er satt med tanke på at det er behov for noen utbedringer. Hvis du leter etter en «mint» samlerbil, så er ikke dette bilen for deg. Men hvis du er ute etter noe helt spesielt som er ferdig innkjørt og godt fulgt opp hele veien, så bør du lese videre. :)

 

Golf 4 R32 ble konstruert av Volkswagens Racing-divisjon. De fant plass til samme motor som man kjenner fra Touareg/Phaeton/Cayenne, en 3.2 liters VR6 med 241hk og 320nm, og koblet det sammen med tettsteget 6-trinns manuell girkasse og 4-hjulstrekk gir en unik opplevelse. VW Racing oppgraderte samtidig styring, understell og bremser voldsomt, som gjør at bilen er veldig direkte og responsiv. Eksosanlegget er utviklet av Remus for VW Racing, og har et fantastisk lydbilde. Dette ble Volkswagens første R-bil, og de er allerede i ferd med å etablere seg som fremtidige samlerbiler.

 

Golf 4 R32 ble ikke solgt som ny i Norge, kun en håndfull er i dag registrert i landet. Det skal kun være produsert rundt 500 stk 5-dørs utgaver av R32, og dette er ganske sikkert eneste 5-dørs i Norge.

 

Ærlig bil som har hatt årlige servicer hele veien, full historikk fra ny. Solgt ny i Tyskland, hadde der 3 eiere. Eier nr 4 importerte den til Sverige i 2007. Jeg kjøpte bilen fra samme eier i 2016, han hadde da hatt bilen i 9 år. Registrert på norske skilter i 2017, kjørt ca 3000km siden det. Lagres i luftig garasje med vedlikeholds-lader når den ikke er i bruk. Startes og varmkjøres minst 1 gang pr mnd gjennom vinteren.

 

Siste service i juli 2017 inkluderte nye bremser bak og noen andre slitedeler. Skiftet olje i 2018. Nyere batteri. Skiftet alle dempere og fjærer med pent brukte originale fra en annen R32. Nytt i 2018; mastersylinder til clutch og begge hjullager foran. Aldri kjørt på norske vinterveier, men er vinterkjørt i Sverige, fulgte med vinterhjul da jeg kjøpte den. Helt nye Pirelli sommerdekk på originale 18" R32-felger. Bilen er 100% original, med unntak av oppgradert clutch fra Sachs.

 

Jeg garanterer at bilen blir presentert slik jeg kjenner den, men kjøper anbefales å sjekke bilen godt selv.

 

Kjente feil:
-Firehjulstrekk virker ikke, ser ut til å være pumpe til Haldex. Ingen ulyd fra drivverk før dette skjedde, alle servicer er fulgt på Haldex-system.

Etter avtale kan det medfølge komplett bakstilling inkludert oppgradert Haldex-kontroller (blå).
-Klonker fra forstilling, er nok på tide med skift av noen foringer.
-Defekt mikrobryter i lås til førerdør. Virker som den skal mekanisk, men tuller litt med elektronikk. 

 

For noen år siden kjørte forrige eier på et rådyr, bilen ble da reparert av Volkswagen i Sverige. Det ble da skiftet høyre forskjerm og xenonlykt, og støtfanger foran. Jeg har ikke kjennskap til andre skader. Carfax ble sjekket i Sverige før jeg kjøpte den, og bilen har aldri vært stjålet eller kondemnert.

 

Selges fortrinnsvis til noen som vil ta vare på en fremtidig klassiker, men som også forstår at bilen er 15 år gammel og har passert 200.000km. Til gjengjeld har man en ganske unik bil som gir mange smil pr mil! Og verdien vil neppe synke i årene som kommer.

 

Prisen gjenspeiles av bilens sjeldenhet, km.stand, og er etter min mening satt riktig i forhold til tilstand og kjørelengde.

Til sammenligning vil en strøken 1-eiers samlerbil med 60.000km på klokka koste minst 350-400.000kr ferdig registrert i Norge.

 

Første prøvekjøring foregår med meg som sjåfør, ta gjerne kontakt for mer info. Ingen heftelser eller lån på bilen.

 

Ta kontakt på PM eller areinh81 at gmail.com

 

 

IMG_0895.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen hsr nå fått ny, original kanal på høyre side, pga en gammel jekkeskade som har

vært skjult under bodyschutz. Arbeidet er utført av et Møller Bil Skadesenter.

 

Blir tatt EU-kontroll i starten av februar.

 

Kommer til å prissette den rundt 200.000kr etter dette. Dersom noen skulle ønske å overta før dette, kan prisen settes rundt 175-180.000kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EU-kontroll uten feil i dag. Lagt ut bil på VW Golf Norway Facebook-side, hvor det har vært en del respons.

Den går for 170.000kr slik den står i dag, hvis jeg slipper å bruke tid på skruing for klargjøring til salg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at 3 kjøpere har trukket seg på denne, så er den lagt ut på finn.no i går. Jeg dumper prisen til 155’ for å se om det blir et raskt salg, bilen blir brukt alt for lite.. 😕

https://www.finn.no/104468038

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ramler inn med mer eller mindre seriøse bud på bilen via Finn.no, dessverre ikke mange som er helt i nærheten av prisantydning.

Hvis noen sitter på gjerdet og vurderer denne, ta kontakt så kan det være vi blir enige 👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billigere en svenske biler denne nå! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var den borte.. 😢

 

 

D49B4D8E-ED3F-4B3D-AF78-2BFCBE529B45.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.