Anbefalte innlegg

Har en 2008 mod Audi A6 Allroad hvor jeg sliter med en "knirke" lyd fra den venstre luftbelgen bak. Dette er den andre luftbelgen på rad som har dette problemet. 

Den første jeg kjøpte (billig på ebay) hadde problemet fra dag 1, og der tenkte jeg at det var rett og slett dårlig kvalitet på gummien som gjorde at det ble slik lyd ved lave temperaturer (selv om selger nektet for at det kunne være noe galt med belgen). Kjøpte så en ny "original" luftbelg (dobbel pris av den første) i januar i år (1-2mnd etter første var kjøpt) og lyden ble borte. 

Men nå har den nye luftbelgen også fått samme lyd. Har egentlig ikke noe tro på det, men kan det være noe feil gjort under montering som skaper dette?

Byttet også luftbelgen på høyre side i vår, uten å ha fått samme problem der. Denne er også produsert i Kina, men kjøpt fra en norsk nettside (airsuspension.no).

 

Vil beskrive lyden som typisk "knirking" man får fra gummi når det gnis mot seg selv, altså noe som stemmer overens med hvordan belgen beveges. Den kommer ved kjøring over humper o.l.

 

Andre som har vært borti lignende problem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har mer tro på at lyden du sliter med kommer fra topplager på selve støtdemperen din. Skiftet en del av disse pga knirk. Merkes spesielt i "allroad" modus og kjøring over fartsdumper og lignende. Jeg har aldri skiftet en luftfjær pga knirk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspill, men topplager ble byttet tidligere uten at ulyden forsvant.

Etter nærmere ettertanke/undersøkelse så var det den høyre belgen det var ulyd i sist, dvs det er "Kina" belgen fra airsuspension.no som nå avgir lyd. Den ble montert i vår/tidligsommer, så er ikke tidligere brukt i lavere temperatur. Har sendt mail til de og klaget, avventer svar. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å sprøyte noe fett på hele belgen?  Bare som et forsøk. Eller er det innvendig det knirker? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.