Hjelp feil drivverk Audi a6 c7 3.0tdi

Anbefalte innlegg

Har ett problem som kom på høsten på min 2012 a6  når jeg kjører og kommer til kryss og nesten stopper opp. Bilen ligger i 2gir på rundt 1000rpm å jeg skal gi pådrag er det Akkurat som den ligger i for høyt gir (eventuelt) noe som kniper,  tror det er s-tronic på den.  Var flushet i høst før feil oppsto. Kan det være at den ikke tålte uoriginal olje? Kan det være at ett av dekkene er mer slitt enn di andre? Feil på opphengslager, hjullager?   Har hatt den på bukk å prøvd å kjørt, hører ingen ulyder, samtidig ellers når bilen kjøres med både girer den og føles den helt fin. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Kjent" sak på disse dessverre, rep av mekatronikk (kretskort,gir solenoider ++)

Akkurat gjort samme jobb på min 2013mod, en trøst er at det blir en helt annen bil og kjøre med etterpå om ikke annet.. :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

"Kjent" sak på disse dessverre, rep av mekatronikk (kretskort,gir solenoider ++)

Akkurat gjort samme jobb på min 2013mod, en trøst er at det blir en helt annen bil og kjøre med etterpå om ikke annet.. :) 

fikk du gjort dette på verksted ?   hvilken symtomer hadde du på din bil ?  nøkk i 2gir på lavt turtall ?  rar lyd i revers ?   min bil fungerer helt fantastisk bortssett fra rar lyd i revers , å nykking ved pådrag i lav fart og under 1000rpm i 2 gir 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

fikk du gjort dette på verksted ?   hvilken symtomer hadde du på din bil ?  nøkk i 2gir på lavt turtall ?  rar lyd i revers ?   min bil fungerer helt fantastisk bortssett fra rar lyd i revers , å nykking ved pådrag i lav fart og under 1000rpm i 2 gir 

 

Jeg gjorde jobben selv. Min girte hardt, og "hang" igjen på gira, dvs girte tregt opp. Veldig ubehagelig og kjøre. "Sluret" også litt når den var kald, så jeg gjorde dette tiltaket asap for og slippe at clutsher ble slitt ut/"glassert" som kan være følgene hvis du kjører lenge med dette. Etter jobben må du grunninnstille girkasse, ny SW og kjøre en adapsjonkjøring av clutsher. Du får da også svar på om clutshene er OK via måleverdier når du gjør dette, går som regel bra på disse(A6/A7). Jobben koster ca 25k +/- på merkeverksted i Norge(ca det samme hos RATS) til info :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Jeg gjorde jobben selv. Min girte hardt, og "hang" igjen på gira, dvs girte tregt opp. Veldig ubehagelig og kjøre. "Sluret" også litt når den var kald, så jeg gjorde dette tiltaket asap for og slippe at clutsher ble slitt ut/"glassert" som kan være følgene hvis du kjører lenge med dette. Etter jobben må du grunninnstille girkasse, ny SW og kjøre en adapsjonkjøring av clutsher. Du får da også svar på om clutshene er OK via måleverdier når du gjør dette, går som regel bra på disse(A6/A7). Jobben koster ca 25k +/- på merkeverksted i Norge(ca det samme hos RATS) til info :)

hvor får enn kjøpt rep sett til mekatronikk? for og kunne gjøre dette sjøl ? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan en bytte mechatronic uten å tappe ned oljen? Er vel ikke helt rett frem å bytte olje i garasjen?

 

Ny sw? Kan det gjøres med vcds eller må en ha Vas da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Kan en bytte mechatronic uten å tappe ned oljen? Er vel ikke helt rett frem å bytte olje i garasjen?

 

Ny sw? Kan det gjøres med vcds eller må en ha Vas da?

Ettersom jeg har skjønt er jo mechatronicen inni kassa, må ned med bunnpanna osv. Er vell kjekkest å ha tilgang på bukk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bukk er greit nok, men for å fylle olje må en ikke ha en del spesialutstyr?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Bukk er greit nok, men for å fylle olje må en ikke ha en del spesialutstyr?

vi brukte flushemaskin på jobb til og fylle olje, men skal ikke være noe problem å fylle selv, kommer godt til 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe typisk garasje med jekk jobb, greit og ha tilgang på bukk i det minste og skjønne hva man driver med (og man må være nøye). SW må du på merkeforhandler og få, resten kan du mulig gjøre med vcds uten at jeg skal si det helt sikkert. Delene kjøpte jeg orginalt, mulig du får noe ettermarked her også men har inntrykk av at prisen er så og si det samme. Kan sende deg delelista du trenger hvis du sender meg en PM seinere. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Det er ikke noe typisk garasje med jekk jobb, greit og ha tilgang på bukk i det minste og skjønne hva man driver med (og man må være nøye). SW må du på merkeforhandler og få, resten kan du mulig gjøre med vcds uten at jeg skal si det helt sikkert. Delene kjøpte jeg orginalt, mulig du får noe ettermarked her også men har inntrykk av at prisen er så og si det samme. Kan sende deg delelista du trenger hvis du sender meg en PM seinere. 

 

Hei Bjørnar. 

Tråden er jo noen år, men jeg har fått problem med min S-tronic kasse. Ikke så stort problem ennå, tror det er bare G509 temp sensor som er dårlig. Får sporadisk feilmelding om høy temp i 2 sek og så blir den borte. "P17D8 - Torque Limitation Due To Clutch Temperature"

Mitt spørsmål var om du byttet denne sensoren når du fikset mechatronic? Skulle gjerne hatt delelista du nevner også?

Jeg har byttet olje selv på denne kassa så tror det skal gå greit å fikse mechatronic også.  

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Greit med en status oppdatering for de som kanskje opplever samme feil. Jeg tok ut mechatronic enheten selv og byttet kun kretskortet som inneholdt G509 sensoren. Dette var grei jobb, fint å være 2 når man tar den ut (jeg brukte også løfte bukk). Viktig å løsne eksternt filter og ta dette ut, de små rørene vil blokkere. Jeg byttet o-ringer her (skam dyre de små rørene hos Audi, trenger sikkert ikke bytte). Hoved kontakten må også tas ut ytre hylsen, husk å montere denne før du setter på bunnpannen (mye letter å se fra innsiden hvor sporene er).

 

Kjørt 1 uke nå uten noen feil meldinger eller problemer. Jeg kjøpte komplett kit fra ebay til ca 4 tusen + olje. Tror jeg sparte vel minst 20k. på gjøre dette selv. Jeg lot være å bytte solenoider og slikt da dette ofte krever resetting av girkasse ol. Trengte ikke å resette noe med Vag-com. Send meg en PM, hvis du har tenkt å gjøre dette; så kan jeg sende PDF på tegninger og instruksjoner jeg brukte, samt noen flere tips.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.