Anbefalte innlegg

holder på å jævles med en 2001 allroad

har ett par spørsmål til de lærde :)

hvis hovedpumpen er deffekt vil det være trykk på dyser da? pumpen tar diesel frem fra tank.

ellers hvis det er noe annet elektronisk feil. startsperre, etc.. vil ikke diesel kuttes til dyser da?

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver med akkurat det samme nå. 

Hva slags feil koder har du? 

Jeg har blitt forklart at det kan komme vann perler i pumpa som kan resultere i at ett av stempela kan sette seg fast, og hvis det skjer så brenner du av printkortet til ecu'n til pumpa. 

Da får du feilkoden injection pump no comunication.

Da er det bare å kjøpe ny pumpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke kommet så langt :)

ble fortalt av han jeg hentet bilen hos at den ikke tok diesel frem fra tank, noe den gjør. etter at jeg fylte diesel på tanken

normalt sett skal en motor med en slik pumpe/dyser fyre hvis diesel kommer frem med trykk til dyser?

er ikke noe elektronisk styring av dyser...??

 

men ser de har tyvkoblet og kjørt 12v direkte til glødeplugger, er nok stor sjanse for at de har fått litt juling..

har handlet nye plugger.nytt batteri og tar startkabler fra pajeroen så må den vel gi litt lyd fra seg :p

 

har tre pumper. en av de som jeg vet fungerte når den ble demontert i hvertfall. de andre hadde forrige eier skaffet.  skal være ok..

men må nok få hentet vcds og se hva den forteller hvis det fortsatt er dødt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja. Jeg er på desperat jakt etter en pumpe, har du mulighet til å selge en av de? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde pumpe med riktig nr

 

ingen feilkoder på motor, men derimot disse..

 

01128 - Immobilizer Pickup Coil (D2) 
            35-10 -  -  - Intermittent
01176 - Key 
            07-10 - Signal too Low - Intermittent

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Fikk takk i en. 

Aldri vært borti de feila, men de er intermittent så da bør det bare være å slette de

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anyone. HELP :)

 

kan man gå etter Bosch nummer på elektroboksen til dieselpumpen ?

den som er på bilen har en pumpe med nr 059 130 068 B  med Bosh nr 0 281 010 889

så en på Finn som hadde en pumpe med rett Bosch nummer, men skrev at den var fra en BAU motor. vet ikke nummer på selve pumpa.

om det er vits å ta kontakt med han som selger (har en -01 AKE)

 

har en pumpe med nr 059 130 068 E / 0 281 010 479 og en 059 130 068 L / 0 281 010 479

disse kan selvfølgelig ikke brukes?? :)

 

 etter at jeg fikk fikset feilkoden som lå inne  på veivsensor (byttet den)  kom denne opp 

01376 Rev signal for injection pump-Defective

den er permanent, regner med den ikke kom opp tidligere pga at hjernen ikke fikk beskjed at motor gikk rundt med gåen veivsensor?

er vel signal fra turtallsgiver i pumpa denne...?

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min bil , en Allroad C5 2003 med ake motor er det den pumpa du nevner først. Den som slutter på "E". Det står flere delenr på den samme plata, det kan være sinnsykt vanskelig å se hva som står der men på min så var det rett under midten av plata så står det delenr, som slutter på E".

Jeg forhørte med litt rundt og fikk vel egentlig inntrykk av at du må bruke en pumpe som er lik den orginale. Sikkert pga elektronikken . Vi har jo 180hk. Og de andre er sikkert fra 150hk utgaven, uten at jeg vet dette sikkert

 
 
lagt til 3 minutter senere
 

Jeg tror du bør sende en mail til Møller å be om å få delenr på dieselpumpe til din bil(skiltnr.) 

Du har kjøpt bilen brukt ,og det kan jo hende noen har satt på ei feil pumpe.?? 

Syns det er rart hvis du har en annen pumpe enn det jeg har , for når jeg googlet på pumpe til ake, var det kun den som jeg har som kom opp i hvert eneste innlegg jeg fant om AKE

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er montert motor. gir. hjerne. instrument og nøkkelchip fra en annen bil

på vcds får jeg opp chassinummer til donorbilen.. 

 

tenkte å ta en telefon og høre om de pinnene på starkransen er utskiftbare og mulig å få tak i..

får prøve å høre om de kan finne ut hvilket nummer pumpen skal ha etter chassinummereret til  donorbilen

 
 
lagt til 3 minutes later
 

så det var ett par BAU motorer til salgs  7500 uten pumpe og 11500 med pumpe

vurdrerer hvis først motor skal ut om man bare skulle satt i en med litt forbedret topper :)

og sende pumpen (når jeg har funnet ut hvilken) til dieselgrossisten

mener det var 8-9k for en nyoverhalt pumpe. hvis de fikk inn den gamle i pant..

20k i kostnader er egentlig ikke så galt hvis man får bilen brukbar.. stiger og litt i verdi salgsmessig med bau motor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok🤔 hvilke biler kom med denne Bau motoren? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

04-05 mod c5 2,5tdiq hadde i hvertfall bau.

er vel i grunn samme motorene som ake med forbedret topper (ruller på vippearmene og mulig bedre oljekanaler? uten at jeg kan si det sikkert)

søsteren min har hatt en slik siden 07/08, fikk pumpehavari for 3-4 år siden ellers fungert meget bra. den må vel nærme seg 400k nå. eller kanskje passert det. 

den er byttet ut med en c6 3.0 tdiq nå som tyner lommeboka vesentlig mer enn c5 en gjorde ¬¬

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått start på bilen jeg nå etter å ha bytta dieselpumpa. Fikk tak i brukt pumpe til 2500kr. Ga 5000kr for bilen😁. Måtte også kjøpe en sånn vag diagnose boks for å få ut pin koden til ECU ,denne betalte jeg 500kr for. Så denne bilen ble billig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du en link til den boksen?

flott du har fått liv i jækeln :)

denne blir nok stående til ut på nyåret før det blir gjort noe mere.. men vært greit å hatt klart en slik dings for å hente ut pinkoden til da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir ikke helt klok på dettte. min er en 2001 mod med ake motor

må ny pumpe kodes opp..?  noen påstår hardnakket at det ikke trengs. andre derimot sier den må kodes opp

 

vet på en 04 2,5 tdi med bau motor. den måtte kodes.. den startet etter pumpebytte, men stoppet kjapt.

bergingsbil til verksted. par minutter så funket den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte ihvertfall ha pinkoden. Dette pga at pumpen har en soinode som stopper bilen når du vrir av nøkkelen og det er den som åpner når man vrir nøkkelen for å åpne for diesel.

Dette tror jeg er likt på alle. 

Jeg kjøpte super vag k-line + boksen. Så det var en som skulle selge en på tuning salgsiden på Facebook nå. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stenger ikke diesel, pumpen tar diesel frem fra tank og har trykk på dyser

 

får prøve å by på den, sånn i tilkfelle ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enkleste måten å få ut motor på disse??

er det muligens å slippe alt ned, motor, gir og travers.. evnt bare girkassa

må få i hvertfall få glippe nok for å bytte pinnene på svinghjul.

er seks stykker og i hvertfall en, kanskje to av de  er knekt

 

har nytt svinghjul og går fint å ta ut å bytte pinnene på svinghjulet som står på.. men det var plass til det :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

enkleste måten å få ut motor på disse??

er det muligens å slippe alt ned, motor, gir og travers.. evnt bare girkassa

må få i hvertfall få glippe nok for å bytte pinnene på svinghjul.

er seks stykker og i hvertfall en, kanskje to av de  er knekt

 

har nytt svinghjul og går fint å ta ut å bytte pinnene på svinghjulet som står på.. men det var plass til det :/

Aut eller man? Har skiftet simring i bakkant av veiv ved å løsne automaten og flytte bakover 15cm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Aut eller man? Har skiftet simring i bakkant av veiv ved å løsne automaten og flytte bakover 15cm.

er automat

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bestilt en 2004 mod bau motor til allroaden

skal bestille register kit og simmeringer..

noe mer man bør gjøre før man putter i motoren?

 

dieselpumpe blir byttet til den som står på ake motoren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.