Banekjøring kl 1 2 og 3 hvilken klasse er jeg?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal være med på banekjøring til sommeren. Jeg har lest meg litt opp på hva som kreves av sikkerhet på meg og bil. Det jeg lurer på er hvilken klasse stiller jeg I som første gang kjører med en Audi S3 8P som er chippet? Effekt økningen er ikke skrevet i vognkortet. Men bilen har ingen problemer med å gå gjennom periodisk kontroll. Hva ville dere gjort i mitt tilfelle? Kjøre med skilter eller prøve skilter om det er lovlig? Hvilken type forsikring bruker dere? Hvilken forsikring er mest gunstig for meg og bilen. Er det en spesiell type person forsikring som kreves for å prøve seg på å kjøre på lukkede baner? 

Trenger jeg en spesiell forsikring på selve bilen også?  Kan man eventuelt kjøre med prøve skilt? 

Jeg er helt nybegynner på banekjøring, jeg har kun lest det jeg har funnet av regelverk. Hva ville dere med erfaring fra banekjøring gjort i mitt tilfelle som nybegynner. 

Hvilken klasse havner jeg i?

Hvilken type forsikring kreves for å prøve å kjøre på bane? (Hva er mest lønnsomt for meg som nybegynner ). Jeg setter stor pris på all informasjon jeg kan få av dere som har erfaring. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du havner i klasse 1, alle som kjører på treff må kjøpe egen personforsikring, den kjøper du samtidig som du melder deg på og betaler for å kjøre. Kjøring skjer på eget ansvar, tviler på at forsikringselskapet ditt vil dekke eventuell skade som har oppstått på bane! Når det er sagt er det utrolig sjelden vi har hatt ulykker eller platekontakt på VACN treff, i all fall i klasse 1!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement