Golf 7 pusserblader som bråker

Anbefalte innlegg

Golf 7:

Har noen tips til å redusere støyen fra pusserbladene? Mine originale "durer" mot ruta - hele veien og ikke bare ved endene. (Ser at noen bøyer på armene for å andre vinkel, men vil helst slippe det....)

Alternativt, hvilke viskerprodusenter er bedre mht dette? (Som har "pen" adapter mot originalarm)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem med orginale, og fra Valeo. Bruker Bosch nå, aldri hatt problem med det merket. Kjøper hos Bilxtra, der har vi prosenter via klubben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme problem på min Scirocco. Fant ut at innfestingen til pusserbladet var litt romslig, og klemte denne sammen (forsiktig) med en tang. Satte på pusserbladet på nytt og viskeren oppfører seg helt eksemplarisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk plutselig dette på min helt nye VW Caddy firmabil etter bare 200km på telleren. Lokale Møller-butikken kom først ut med et lite jern med en gradskive på og bøyde viskerarmen (Sjekket det opp i etterkant, det er visst en genuin prosedyre som er beskrevet i verkstedhåndbøker) Det hjalp en del men jeg fikk fortsatt støyen på siste pusserunden hvis jeg hadde vasket ruten med spylervæske. De byttet da viskerblader og etter det har det vært stille. Jeg har nå 2500km på telleren og det er fortsatt stille.

 

Så kanskje en kombinasjon av vinkel og pusserblader?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Har hatt samme problem på min Scirocco. Fant ut at innfestingen til pusserbladet var litt romslig, og klemte denne sammen (forsiktig) med en tang. Satte på pusserbladet på nytt og viskeren oppfører seg helt eksemplarisk.

Romsligheten, var den mellom arm og visker (metall-metall) eller mellom metall og gummi på viskeren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Romsligheten, var den mellom arm og visker (metall-metall) eller mellom metall og gummi på viskeren?

Bilen min er jo en 2011 modell så mulig den ikke er lik, men hos meg var det mellom armen i metall og plastklipset som sitter på pusseren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk. Bestilte Bosch fra wipernet.no. 287 kr inkl frakt (Golf 7 begge foran). De må uansett skiftes, så prøver det før evt justering av arm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

....og dette har funket bra i et års tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytter viskere 2 ganger i året, så at de har holdt i et år vil jeg si er bra 👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Bosch viskere selv og det jeg har gjort til tider er å ta av viskerne. Finne en klut og bruke litt rødsprit og dra et par ganger over bladene for å fjerne skitt. Dette har fungert veldig bra for meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Jeg bytter viskere 2 ganger i året, så at de har holdt i et år vil jeg si er bra 👍

Men du kjører hinsides mye mer 😀

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste viskerblader lages av ekte gummi og den blir hardere over tid (bla pga forurensning og UV-stråling).  Detmed vil den støye mer over tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.