Anbefalte innlegg

Jeg er ny her, hey!

Har for tiden min scirocco mk2 inne hos Skude Bil & Antirust for understellsbehandling. En god del rust er sandblåst og grunning er påført, men de har oppdaget ett par rusthull som bør sveises igjen før de påfører Tectyl.

Jeg har ikke utstyr eller kompetanse til å gjøre dette selv, noen som kjenner noen som bedriver slikt på "fritiden"?

Takk for hjelp! NB: intro. av meg selv og bilen kommer etterhvert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for overveldende respons :klapp:(haha)

Problem solved! bilen har nå null rust og levetid er forlenget fra maks ett par år til maaaange år.....(vil kun bli sommerkjørt..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre! Hvem tok seg av denne jobben? Har ikke hørt om noen som tar på seg noen sånne oppdrag her i distriktet :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble tilslutt Skude Bil & Antirust. De driver egentlig ikke med denne type arbeid lenger (gjorde visstnok før), men de påtok seg dette da hadde ledig tid nå på nyåret.

 

Ett annet firma som faktisk gjør denne type arbeid er Nord Karmøy Sveis AS som holder til helt nord på Torvestad ved Storøy. Fikk ett tilbud fra de, men valgte Skude Bil da bilen allerede var der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å vite! Fornøyd med resultatet? Hva ble sveist opp ? :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, de har en kar der som er petimeter og er svært interessert i sjeldne biler så han har vært nøye. 

 

Etter sandblåsing så ble ble det avdekket hull opp under begge jekkefestene foran, ett hull midt under bilen, 2 hull opp i hjulbue høyre bak samt gjennomrustet bakplate (logisk da alt vann og søle blir kastet opp i denne under kjøring).

 

Dette er nå utbedret. Bakplaten skal jeg fikse selv men den er nå ihvertfall sandblåst, grunnet og påført tectyl. Den er som sagt delvis oppspist av rust men det ikke noe umiddelbar fare slik det er nå (rustangrepet er stoppet).

 

Bilen har forøvrig ett par rustbobler i lakken som jeg skal utbedre senere i vinter/tidlig vår.

 

Interiøret ser ut som det kommer rett fra fabrikk, motor er ren og pen så dette begynner å bli bra.

 

BBS felger, luftsenk og personlig skilt (ROCCO?) kommer på sikt :)

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nesten lage deg en prosjekt tråd på denne:) flott bil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det :) ja, det er planen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott å se at denne blir stellt godt med . Helt nydelige biler som har tatt mitt hjerte med storm :) Håper også at du lager prosjekt tråd for denne slik at vi får se den igjen og igjen og igjen og igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott, vi gleder oss til en prosjektråd. Flott at du fikk tatt rust på en skikkelig måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.