Hjelp til valg av senket, behagelig og mykt støtdemper oppsett til Golf 1 Cabriolet.

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg trenger gjerne noen tips til et komfortabelt senke-sett til Golfen min, sånn den står nå på originale dempere er den lavere bak enn foran.

Jeg skal også ha bilen til vegvesenet for godkjenning.

 

Bilen har ca 30kg tyngre motor enn normalt.

 

Har sett på dette men jeg vet ikke hvor komfortabelt det er.

https://www.billige-senkesett.no/shop/ap-sportsunderstell-vw-golf-1-6090c1.html

 

 

13105842_10153416481086813_888648563_o.thumb.jpg.eba05b1f9a770182533858a091b98adc.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører AP på ene A4n og Golfen, er helt kurrant å kjøre på. Litt stivere en org, men grei comfort. 

 

Skal du ha enda litt bedre comfort er nok H&R veien å gå. 

 

Hold deg unna de billigste som TAtechnix, de er langt stivere. Betaler stort sett bare for tuv papirene der. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hei.

 

Feks HR cupkit?

https://www.billige-senkesett.no/shop/h-r-cupkits-sportsunderstell-vw-golf-1-11314c1.html

 

Ser noen anbefaler orginale dempere med senkefjærer også?

Etter hva jeg har lest er oljedempere mykere, er det korrekt.

 

 

 

Stort sett så er det fjærene som står for stivhet og dempere de stabiliserer fjærene for å hindre at fjærene gynger (veldig overdrevet, men du skjønner poenget). 

 

Org dempere og lavere fjører fungerer det og. 

 

Cup kit har en tendens til å være noe stivere da de er plukket frem for aktiv kjøring, gjerne på bane. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med KW - coliovers på min Mk1 cab. Det er ganske stivt, hvilket egent ikke fungerer godt på cab karosseriet/chassiet. Karosseriet/chassiet er egentlig ikke stivt nok til at det fungerer godt med stivefjærer. Jeg har måttet inn med strutbars og en god del andre ting får å få det stabilt. Det betyr at kjøre komforten ikke er særlig bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

 
lagt til 0 minutter senere
 
Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Jeg kjører med KW - coliovers på min Mk1 cab. Det er ganske stivt, hvilket egent ikke fungerer godt på cab karosseriet/chassiet. Karosseriet/chassiet er egentlig ikke stivt nok til at det fungerer godt med stivefjærer. Jeg har måttet inn med strutbars og en god del andre ting får å få det stabilt. Det betyr at kjøre komforten ikke er særlig bra.

 

 

Hans Peter.

 

Er det noe du kan anbefale, det viktigste er å få den litt ned foran. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg hadde snakket litt med KW eller Eibach om fjærer. Hadde gått for litt lavere og progresive fjærer for å få bilen litt lavere - men beholdt litt av comforten.  Begge disse produsentene lager kvalitesfjærer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.