Adapterplater for oppgradering til FSI coiler på 2,7T

Anbefalte innlegg

Er det noen som har slike liggende som de vil selge.

 

Jeg har et slikt oppgradering sett på min b5 S4, men i det sette er det slike plastikk VW original adaptere til en Tuareg eller noe. 

Formen på de blir litt feil i forhold til 2,7t motoren i S4, det blir en liten åpning i buen på hjørne av platen. (se bilde med blå ring)

 

Det er ikke særlig bra med tanke på motorvask, vannsprut og fukt osv så jeg ønsker å få tak i riktig type den typen til 2,7 motoren.

 

2,7t Avmerket.jpg

 

 

 

 

Jeg ønsker å kjøpe den typen i alu som dekker bedre rundt hullet, enten som 6 separate braketter eller 2 alu plater med 3 hull til coiler og som passer disse 2,7t motorene.

 

images.jpg          s-l300.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt begge og de fra ecs gjør seg egentlig best synes jeg. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ulempen er at du ikke får kjøpt dem til 3 coiler løse fra ecs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Vet ikke hvordan disse er jeg men disse er i alu og ikke plast værtfall.https://store.034motorsport.com/fsi-coil-adapter-1-8t-2-7t-4-2l-5v.html

 

Ja jeg har sett litt på disse og det ser jo grei nok ut men hadde mest lyst på slike som dekker de 3 coilene. :glad:

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Jeg har hatt begge og de fra ecs gjør seg egentlig best synes jeg. 

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

ulempen er at du ikke får kjøpt dem til 3 coiler løse fra ecs.

 

Ja jeg likte også best de fra ECS men som Frode skriver  så er ulempen at de ikke selger de løs, eller det vil si jeg har ikke funnet steder som selger slike løse.

Jeg har vert i kontakt med en kar i USA som selger et par, men han sendte bare internt i USA og ikke til Norge.  

 

Jeg tenkte å sjekke her på forumet først om noen hadde noe liggende i garasjen kansje, vis ikke får jeg bare kjøpe 6 slike singel i alu eller så må jeg få tak i målene på de og få laget meg 2 slike plater som de fra ECS. Jeg har en kompis som driver et motor/maskin verksted og kan lage slikt.  : klø :

 

De jeg har gjør jo jobben og da S4 var tiltenkt et liv som banebil med 99% av tiden i verksted/garasje så hadde det nok fungert greit, men nå når planen er skilter og litt hyppigere vei bruk og spesielt her på Vestlandet der det hender det er litt fukt i luften så må dette utbedres for vis ikke står det nok fort vann i alle plugghullene og det er ikke særlig.: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt med Vidar Skotheim - Norwegian Audi Parts, han har sånne plater ville jeg tro :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom  over disse for litt siden, hvet ikke om jeg ville anbefalt 3d printing, men her har du da mål som matcher.
Ikke da noen stor sak og sette sammen en hel dekkenes brakett og få den konvertert til cnc verdige fil format.
Det er jo ikke akkurat noen avansert design så vill tro et hvert mekanisk verksted kan hjelpe deg med og få dem i et stykke alu.
Om det er verdt prisen kontra komplett kit fra ecs må man jo se ann.

 

https://www.thingiverse.com/thing:2486407

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Hørt med Vidar Skotheim - Norwegian Audi Parts, han har sånne plater ville jeg tro :)

 

Skal høre med han.. det var han jeg bestillte dette sette fra og da fikk jeg disse plast platene som ikke passet så godt.

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Kom  over disse for litt siden, hvet ikke om jeg ville anbefalt 3d printing, men her har du da mål som matcher.
Ikke da noen stor sak og sette sammen en hel dekkenes brakett og få den konvertert til cnc verdige fil format.
Det er jo ikke akkurat noen avansert design så vill tro et hvert mekanisk verksted kan hjelpe deg med og få dem i et stykke alu.
Om det er verdt prisen kontra komplett kit fra ecs må man jo se ann.

 

https://www.thingiverse.com/thing:2486407

 

Jeg har en kompis som driver maskinverksted og kan lagge alt jeg trenger om jeg ønsker det men ja det er litt jobb og koster for litt tid så det letteste er å få tak i ferdigproduserte... men om ikke så får vi få laget noen. : ja :

 

Takker for link greit å ha i verste fall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.