Hjelp til valg av dekk , har kjøpt meg 19" Bentley felger, 9 tom breie, ET 41

Anbefalte innlegg

Hei , som tittelen sier, vil dette gå bra framme uten og subbe? Har 19" idag, 8,5 breie med Et 45 og og 235-35-19. Bruker spcere nå, 10 mm, og det går akkurat.

Håper noen kan bekrefte at det går bra bruke felgene(uten spacere) og om noen har noen forslag til rett dim på dem så ikke subber for mye

 

Bilen er en GTE 2016 med 40mm eiback senkefjærer

 

På forrhånd takk for svar

 

Mvh Frank

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til hvordan plassen er på Golf, men vil tro det bør gå greit om det ikke er veldig lite plass nå.

Med de innpressene du oppgir så vil de nye felgene ligge helt likt i ytterkant av hjulbuen som de du har nå med spacer. Men de vil være ca 12,5mm lenger inn i hjulbuen.

Når det kommer til dekk så vil jo 235 dekk gå på 9" felg, men du vil jo da ha litt mer strekk. Om det er plass til det så kan du jo gå opp et hakk på bredden på dekkene.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Jeg kjenner ikke til hvordan plassen er på Golf, men vil tro det bør gå greit om det ikke er veldig lite plass nå.

Med de innpressene du oppgir så vil de nye felgene ligge helt likt i ytterkant av hjulbuen som de du har nå med spacer. Men de vil være ca 12,5mm lenger inn i hjulbuen.

Når det kommer til dekk så vil jo 235 dekk gå på 9" felg, men du vil jo da ha litt mer strekk. Om det er plass til det så kan du jo gå opp et hakk på bredden på dekkene.

 

Takker for svar. Er vel noen her inne som kjører på 9" på Golf 7 , håper dem også svarer :-) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den her er fin for å sjekke hvordan forskjellige felger vil bli i hjulbuen:

 

https://www.willtheyfit.com/

 

225/35x19 på en 9" felg er ingen problem om du vil unngå subbing :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Subber i inner eller ytterkant 🤔 8.5x18 et45 med 225/40-18 og 40mm senk subber ingenting ihvertfall på golf GTE . Golf R blir levert med 8x19 et50 mener jeg å huske og 235dekk. Prøvde 9x19 Et52 med 235 dekk på golf Ren til en kompis av bruttern med senk. Bentley felga vil bare stikke 0.4mm lengere ut en 8.5x19 et35 siden du har spacer. 

Screenshot_20190216-211515.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Subber i inner eller ytterkant 🤔 8.5x18 et45 med 225/40-18 og 40mm senk subber ingenting ihvertfall på golf GTE . Golf R blir levert med 8x19 et50 mener jeg å huske og 235dekk. Prøvde 9x19 Et52 med 235 dekk på golf Ren til en kompis av bruttern med senk. Bentley felga vil bare stikke 0.4mm lengere ut en 8.5x19 et35 siden du har spacer. 

Screenshot_20190216-211515.png

Takker for gode svar begge to :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men som Adrian sier så skal du være ganske safe med 225dekk. Hankook evo 2 strekker ikke veldig mye på 9 felg. Hadde det selv 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.