Anbefalte innlegg

Bare lurer på om noen her inne, har erfaringer med H4 LED pærer, og om det finnes noen som faktisk ikke bare gir lys over alt. Men gir noenlunde rette brytningen. 

Event kanskje bedre å bygge om til xenon....

 

Er fullt klar over lovlighet, og at reflektor for gløde pære ikke vil være spes egnet for en LED pære grunnet andre karakteristikker. 

Men utvikling gr jo framover. 

 

 

Sliter med dårlige og gamle reflektorer. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke hvilken bil det er snakk om men det er vel reflektor som gir den rette brytningen. Du kan risikere å ende opp med dårligere lys.

 

Gjør andre bilister på veien en tjeneste å ikke gjør dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil, betyr  lite i denne sammenhengen. 

 

Det er glasset som lager brytningen på lyset. ... 

Reflektor samler bare lyset og sender det ut. 

 

Nå spør eg etter erfaringer, ikke moralske pekefingre. 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en grunn for at LED sitter i spesielle prosjektorer og ikke alene i en reflektor uten egne linser. Gjør litt research!

 

Moralske pekefingre? Jeg driter i om du bryter loven - jeg sa bare ikke vær et rasshøl mot dine medtrafikanter. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bedre å bygge om til xenon.

Alle LED pærer jeg har testet (H1, H3, H4, H7..) i halogen reflektor, gir dårligere lysbilde/lysstyrke enn halogen. LED er veldig bra for å bli sett, ikke for å se.

Har H4 LED som gir korrekt lysbilde, men de er fortsatt dårligere enn halogen.

LED virker imponerende opp mot en vegg, eller i en mørk gate, helt til du sammenligner med halogen under "normale" forhold. Man blir lurt av det hvite LED lyset.

 

Skal du få LED til å virke tilfedsstillende må du nok ha komplett LED innsats, reflektor+linse+LED kilde, i en enhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis lyktene dine har utslitte reflektorer kan du jo forsøke å innstallere et Bi-Xenon linse kit.

f.eks. noe slikt:

https://www.aliexpress.com/item/ROYALIN-European-standard-Car-Styling-Bi-Xenon-H1-Projector-Headlights-Lens-2-5-inch-LHD-RHD/32778289070.html

https://www.aliexpress.com/item/ROYALIN-1PCS-Halogen-Lens-H1-2-0-inch-Bi-Xenon-Projector-Head-Light-Lens-LHD-Mini/32824325503.html

 

Har ikke prøvd slike kit selv, men synes det er så billig at det er verdt et forsøk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.