Audi S3 8P Batteri frakoblet, Hvilken problemet kan jeg forvente meg?,

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt batteri frakoblet i 5 måned på Audi S3 8P. Hvilken problemer kan jeg forvente meg når jeg kobler til batteri og starter bilen?  Fungerer alt som normalt, eller kan jeg forvente meg mye hodebry? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke tro at det byr på problemer. Et triks etter oppstart når det kommer feilmeldinger, er å ta full sving på rattet helt begge veier når du står stille, så blir det meste borte. Dette har jeg prøvd på flere typer VAG, dog aldri på en bil av din type.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Ville ikke tro at det byr på problemer. Et triks etter oppstart når det kommer feilmeldinger, er å ta full sving på rattet helt begge veier når du står stille, så blir det meste borte. Dette har jeg prøvd på flere typer VAG, dog aldri på en bil av din type.

Takk for tipset. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nok en drøss med intermittet "voltage to low" men byr nok ikke på noe andre problemer på en 8p. Værre på nyere biler med mer elektronisk utstyr, der kan det bli mye trøbbel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du skal få noen særlige problemer. På min 2010 Passat, så er det eneste (merkbare) problemet at rattvinkelsensoren må rekalibreres. Det skjer når jeg svinger helt til venstre, helt til høyre og kjører noen meter. Ellers er det ingenting, og jeg kan ikke se for meg at 8P'n har noe mer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Takker og bukker for alle svar. Så da bør det ikke bli noe problem å hente bilen fra vinter lagret i oppvarmet lokale. Det er en ting jeg lurer veldig på, og det er det er har Audi S3 8P originalt alarm?

Jeg tenker vis den har det så vil det vel bli full alarm når jeg starter bilen etter at batteri har vært frakoblet i 5 måneder? Jeg var utrolig dum når jeg leverte bilen til vinter lagret og fikk beskjed om at jeg måtte koble fra batteri pga brannsikerhet. Jeg tenkte rett og slett ikke over hva jeg gjorde. Jeg har tidligere erfaring med enkelt bilmerker der enkelte biler ikke startet etter at batteri hadde vært frakoblet, dette er mange år siden da jeg jobbet for Dekkmann og vi solgte bil batteri, jeg mener å huske det var Ford mondeo. Husker ikke. Men på min 2006 Audi S3 8P så får jeg ingen problemer når jeg skal starte bilen etter at batteri har vært frakoblet i 5 måneder. Annet en a jeg må svinge rattet helt til høyere og venstre?, Tusen takk for alle som har kommet med informasjon,  får håpe at bilen starter uten store problemer, batteri er vel kanskje dårlig, men tar med booster. Men trenger ikke begynne meg for å må bruke VCDS.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig hadde jeg vært mer bekymret om at batteriet ville fortsatt hatt strøm om det ikke har stått til vedlikeholdslading enn at bilen ikke vil starte.

Bare husk å vri på tenning og la bensinpumpe og alle andre ting få tenke litt før du prøver å starte 👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Personlig hadde jeg vært mer bekymret om at batteriet ville fortsatt hatt strøm om det ikke har stått til vedlikeholdslading enn at bilen ikke vil starte.

Bare husk å vri på tenning og la bensinpumpe og alle andre ting få tenke litt før du prøver å starte 👍

 

Som supplement til det, alle mine biler har hatt 5 sekunders "priming" av bensin ved tenning på (Før du starter motoren liksom). Kan være nødvendig å "prime" flere ganger :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Som supplement til det, alle mine biler har hatt 5 sekunders "priming" av bensin ved tenning på (Før du starter motoren liksom). Kan være nødvendig å "prime" flere ganger :D

Tusen takk for tipset. Jeg skal gjøre som du skriver. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.