masse elfeil på min A6, trenger hjelp!!

Anbefalte innlegg

Har i en tid hatt forskjellige elfeil på min A6.

Bilen sto parkert i et år, etter at jeg tok den i bruk igjen har det dukket opp flere og flere feil.

det startet me AC, econ lampa vil ikke bort og kjølevifta går aldri. en sjelden gang funker ingen av knappene i panelet.

sentrallåsen funker ikke lengre på fjernkontroll, batteri er prøvd byttet i begge nøkler.

interiørbelysning lyser noen ganger konstant og kan ikke skrus av, noen ganger vil ikke lysene skru seg på uansett bryterstilling.

 temperaturmåleren starter rundt 90 grader når bilen er kald, og den viser at bilen koker etter noen få minutter.

mener det er flere problemer, som jeg ikke kommer på i farta.

 

bilen er en 03 A6 2.4 quattro

håper noen har gode råd til hvor jeg bør starte å feilsøke.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få lest ut feilkoder, det er første prioritet.

 

Kan det ha kommet vann inn i bilen? Tette dreneringer er vanlige på disse bilene. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ville jeg startet med diagnose med vcds og tatt det deretter.

 

Jeg må også spørre om du vet det har vært mus/rotter der du har oppbevart bilen?

Samt hvor har bilen vært oppbevart? Inne/ute? Kanskje noe vann har kommet i kontakt med noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.