Amarok Basis: Bruke kurvelys som DRL?

Anbefalte innlegg

Denne bilen mangler en del muligheter med VCDS. Kan ikke kode bort varsling på lyspærer. Kan ikke kode staging, ikke CH/LH. Bilen har ikke regnsensor eller lyssensor.

 

Jeg ønsker å bruke kurvelysene som DRL i stedet for de i hovedlyktene. Noen som vet om jeg kan bytte om på ledningene til lysbryteren? (Rett og slett bytte funksjon mellom kurvelys, og de originale dagskjørelysene). Optimalt sett ville jeg hatt de originale helt utkoblet, og kunne bruke kurvelysene både som DRL og med bryteren. Men bruker kurvelys veldig sjelden unntatt som dagskjørelys, så jeg kan leve med at dagskjørelysene kommer på hvis jeg trekker ut lysbryteren et hakk.

 

Jeg har sjekket, og dobbelsjekket. Det kan ikke gjøres med VCDS. Det må gjøres fysiske endringer hvis jeg skal få det til.

 

Håper noen kan sparke meg i riktig retning her.

20180830_191816.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du disse skal passe bolt on? Sikker på at ikke disse styres fra BCM? Altså at det kun er et par LED tåkelys koblet med +/- som lyser sterkt eller svakt avhengig av volt styrt fra BCM. Jeg kan jo ikke deaktivere pærevarsling, så er avhengig av at alle lyskretser har riktig last.

 

Jeg har byttet lysbryter til Elecgear sin. Denne har lyssensor, og er programmerbar via BT. Denne kan dessverre ikke styre hvilke lamper som skal ha hvilken funskjon, men den har CH/LH funksjon, og kan justere lysfølsomhet for parklys/hovedlys uavhengig av hverandre.

 

Det er jo sikkert mulig å bytte til BCM fra en highline/canyon eller lignende. Men det koster nok mer enn det smaker for min del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Di hadde samme infestinger som min amarok, og den hadde samme front som din.

Usikker på åssen de styres orginalt, men de er kun DRL. Scout har ikke tåkelys/grøftelys foran. Jeg hjalp en kompis å koble disse opp som tåkelys på en octavia rs, da var det kun +/- på de.

Jeg har ikke vært borti å få pærevarsel ved bruk av OEM lamper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Takk for at du tar deg tid til å svare. Så, om jeg velger å bruke tåkelysene som allerede står på bilen. Er det da kun snakk om å bytte om på kabelen som går til TFL-pinnen på lysbryteren, og den som går til tåkelys? Ingen sideeffekter bortsett fra at jeg ikke kan bruke tåkelys når det er mørkt?

 

Har du kanskje noen andre tips til hvordan det kan kobles hvis jeg ønsker å kunne bruke tåkelys når det er mørkt også. Problemet vil jo oppstå i det jeg får behov for tåkebaklys, siden jeg da først må aktivere de originale DRL-lampene som vil være på første hakket på bryteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo bytte til en lysbryter som kun har tåkelys bak.

 

Jeg ville prøvd å ta ledningen fra DRL i hovedlampa ned til tåkelyset først, for å se om det lar seg gjøre. Du må ha en løsning som lar seg reversere til PKK. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har verktøy for å demontere kontaktene, så det er enkelt å flytte ledning fra en pinne til en annen. Har gjort det samme med "arbeidslyset" bak. Bare fjernet den ledninga fra kontakten, og isolert den. Den kan enkelt settes tilbake i kontakten hvis behøvelig.

 

Da tenker jeg at jeg forsker litt på dette i løpet av helga.

 

Lurer på hva som skjer om jeg kobler ledninga ut fra DRL, og kobler den sammen med tåkelys. Står jeg da i fare for å ryke sikringer, evt. lysbryter..? Strømmen vil jo da gå i retur mot bryteren fra DRL til tåkelyspinnen, og motsatt fra tåkelys til DRL-pinnen hvis jeg aktiverer tåkelys med bryteren når det er mørkt.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ble resultatet her?

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.