Startproblemer 03 A4 1,8T Avant automat

Anbefalte innlegg

Hei

 

Prøvde å starte bilen i dag, uten hell. Det eneste som skjer er at det kommer en rask klikkelyd (Høres ut som et rele som slår inn og ut veldig raskt). Ingen alarmer eller feilkoder kommer opp. Den fungerte helt fint for to dager siden. 

 

Jeg prøde å koble fra batteriet i håp om at det bare var noe el-greier som trengte en restart, men det hadde ingenting for seg. 

 

Noen som vet hva dette kan være? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke starteren går ,så har vel denne tatt kvelden.. evt. En sikring? Du kan jo prøve det ur gamle trikset også ta et spett eller noe også banke på starteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jo vært greit om det bare var en sikring. Mistenkte starteren selv, men jeg er langt fra noen mekaniker. Så tenkte jeg skulle høre her om det kunne være noe annet lurt. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å trille den igang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Prøv å trille den igang

Litt vanskelig på en automat :P

 

Prøvd med startkabler da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis batteriet er OK, så kan det være innslaget på starteren.

Dvs starteren kommer ikke i inngrep (mot svinghjulet), og går derfor ikke rundt.

Hvis det er dette, så kan du forsøke å rotere motoren bittelitt, og så forsøke å starte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe , fikk ikke med meg at det var automat😂

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viste seg å være batteriet. Bilen startet med startkabler, så da var det bare å kjøpe nytt batteri. 

 

Bilen hadde bare stått en dag uten strøm, noe som jeg synes er litt rart. Men men, sikkert på tide å få bytta batteriet uansett! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.