Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Har ett lite mysterium:

 

I Høst tok jeg service på min 2013 Allroad S-Tronic. (ca 130.000km)

I servicen skulle det også byttes olje på DSG kassen.

PGA jobben min, måtte jeg dessverre utføre service hos en Toyotaforhandler.

 

Når servicen var utført hentet vi bilen å kjørte direkte til Riksgrensen/Bjørnefjell. Her var det rundt 4-5 minusgrader.

Når da bilen sto på tomgangskjøring kom det en intens lukt inn i bilen. minnet meg om brent girolje. 

Tenkte da at de hadde griset litt på manifoiler etc og at dette ville gå seg til etter hvert. Dette gjorde det ikke og lukten kom hver gang bilen stod i ro eller at jeg rygget. Det kom aldri lukt under vanlig kjøring.

 

Toyota hadde inne bilen 3 ganger og kunne ikke finne noe oljegris. i tillegg påstod de at de hadde vasket for sikkerhets skyld.

Toyota byttet da frivillig olje igjen på girkassen. Da til Original Møller/DSG olje.

De hadde brukt en olje med betegnelse: OSS 18210 - PREM. SYTH. MTF 75w-80

 

Oljelukten forsvant ikke etter byttet!

 

Neste steg var ett Møllerverksted. her ble det byttet olje igjen, filter, samt det røret som slipper ut lukt/trykk fra girkassen.

I tillegg ble beskyttelsesplatene under girkassen byttet da det var griset litt olje på de - kun for å være sikker.

 

Lukten er der fortsatt og jeg frykter at noe er galt med girkassen?!

Møller Sortland er i kontakt med Møller teknisk, så denne prosessen går sin gang........

 

Kan det være andre ting som skaper denne lukten?

Katalysator, regenereringsprosessen etc?

 

Girkassen girer fint og jeg har ikke trøbbel med noe som helst annet!

 

Ha en luktfri aften :)

 

Mvh

Michal

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig at lukten kommer på tomgang, girkasse er vel ikke i drift da. Holder en knapp på søl på eksos eller lignende som du skriver. 

 

Kanske du skulle prøvd med en AC rens? Sånne lukter henger godt igjen i kupefilter og annet. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.