Nøkking/fusking med 2013 Sharan 2.0 Tdi DSG CFFB

Anbefalte innlegg

Har ei lita nøtt som eg grubler på med min 2013 Sharan 2.0 Tdi DSG CFFB. Opplever at bilen nøkker/fusker av og til. Det kan variere frå svak til kraftig nøkking/fusking. Kan køyre ein tur på 50 mil der eg merker ingen ting, parkere bilen på kvelden, og når eg tar bilen på morningen kan eg etter 2 km få kraftig nøkking. Det kan gå 2 dager, eller 2 veker eller endå lenger mellom kvar gang eg opplever nøkking/fusking. Om eg gir full gass og kickdown reagera den med ein gang, gira ned og nøkking/fusking blir vekke. Kan og hjelpe å sette dsg i nøytral og trille nokre sekund og bilen er heilt normal. Kan og hjelpe å stoppe og stå litt på tomgang. Føler og det er blitt litt meir vibrasjon i motor/bil. Når den går på tomgang i drive vibrere den meir ein om eg tar den i nøytral. Har lest ut diagnose med vagcom og har ingen feilmeldinger. Bilen er rulla no 112000 km.

Noken som har gode tanker rundt detta??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden ingen har svart , kan jeg bare skyte ut et par ideer , har ikke peiling men har du sjekka etter luftbobler i diesel slangene? Er vel et par slanger som er gjennomsiktige så man kan se etter bobler. 

Andre tingen jeg tenkte på var dieselfilteret. Der mener jeg det er laget sånn at det trekker ut evt vann som er i dieselen, vannet legger seg i bunn av filteret. Kanskje denne er stapp full av vann og at den kan dra med seg vann perler inn i motoren?? 

Dette er ren gjetning altså, men et par tips er bedre enn ingen😅.

Har selv opplevd at en dieselslange hadde ligget å gnisset så lenge at den dro inn luft ,men det var ikk "hull" i slangen, men den hadde blitt så tynnvegget akkurat der at den dro luftbobler, men den lakk ikk diesel ut.... 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper på feil på Injektor. Min polo var lik fikk byttet 2 stk nå denne uka på goodwill utvidet garanti 2011 mod

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.