3.0tfsi kjedestrammer/kjedeglider

Anbefalte innlegg

Hei!
Har anskaffet meg a6 c6 med 3.0tfsi, disse motorene har jo er bra rykte, mange mener det er en av de beste motorene til Audi.
Men så har jeg sjekka litt på nettet, og ser at kjedestrammer/glider er et veldig veldig kjent problem, så å si med alle.
Problemet er jo da at kjedet hopper på glider og slår inn i deksel ved kald oppstart i noen få sekunder.
Audi mener dette ikke er skadelig og er helt vanlig ved kaldstart, mens noen mener det må byttes med en gang.
Lest om skrekkhistorier hvor glider går i oppløsning, og noen som har fått metalldeler i olje.

Har noen erfaring med denne feilen, evnt har dere valgt å bytte strammerne, eller lar dere være?
Min lager den lyden når den har stått i 1-3 dager, litt varierende.
 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest om dette selv, riktig nok ikke noen skrekkhistorier.. men at det er vanlig. 

 

S4 her med 3.0 TFSI og har litt klakking ved kaldstart med 125k på telleren, bare redd for hva kostnaden blir på å få sjekka/bytta dette. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Har lest om dette selv, riktig nok ikke noen skrekkhistorier.. men at det er vanlig. 

 

S4 her med 3.0 TFSI og har litt klakking ved kaldstart med 125k på telleren, bare redd for hva kostnaden blir på å få sjekka/bytta dette. 


Det er en del demontering for å bytte de etter hva jeg har skjønt, da girkasse må demonteres osv, men mange tar ut hele motor også.
Litt kjipt at alt er bak motor :S

Jeg vet at på 3.2 så var det et kjent problem at glideren gikk i oppløsning, regner med det er fikset på 3.0tfsi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regna med det, motoren står feil vei si :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å bytte de øvre først, kan som regel gjøre uten å ta ut motor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.