S8 D2 facelift 260.000km, 139.000,- EU godkjent 03.05.19!

Anbefalte innlegg

«Mann müss immer ein S haben»

2D19A94B-0F7E-49F0-B92C-CEF173CB6A14.thumb.jpeg.c5a4f93e60bf70dd16d90707acc523d8.jpeg

 

Godt vedlikeholdt S8 med italiensk blod i årene. Solgt ny av Audi i Roma, gikk der frem til 2008 og har nok kjørt mange runder på historisk grunn rundt Colosseum! Bilen har også tidligere vært innom klubben. EU tas i løpet av en ukes tid.

F0A2DF49-5620-4CE0-B321-F7778C3498C1.thumb.jpeg.7668a10a776127d44bb72e6811923a43.jpeg

 

En stor sedan som dette blir aldri en sportsbil, men sportslighet er det plenty av. Bilen byr på kjøreglede hver eneste tur med stor turtallsvillighet og imponerer fortsatt med god handling, et stramt og fint understell og en balanse som S4/S6 C4 kan se langt etter. Vipp spaken til høyre og ta kontroll på girene, så viser bilen seg fra sin dynamiske side.

75CB7D6F-ACB7-4BFE-A8D7-1116FBCEEDA7.thumb.jpeg.cbf0bffbc1a31d350d106dcf18e58408.jpeg9CC6F58B-B280-41F8-B37B-1508DB95C9D0.thumb.jpeg.a9b7f2534a6fb960d7d51d8f2693c4d8.jpeg

 

Motoren er fortsatt et kraftverk, fyrer uten nøling på alle åtte sylindre og 40 ventiler. Fullstendig vibrasjonsfri gange på tomgang, og masse skyv oppover i registeret.

 

Servotronic’en er det mange meninger om, noen velger å gjøre grep for å øke feedback fra underlaget gjennom rattet, men personlig synes jeg den gjør jobben akkurat som ingeniørene har tenkt. 5hp24 kassa har sine svakheter. Kan selvfølgelig ikke sammenlignes med moderne S tronic, men den girer iallefall slik den skal, uten avvik så langt jeg kan vurdere.  

 

Fulgt opp godt gjennom årene, har dokumentasjon på stort sett alt. 

 

Skiftet kupevifte høst 2017 og vinduviskermekanisme inkl motor nå i vinter.

Den er ikke kosmetisk strøken utvendig, det bør lakkeres fangere foran og bak grunnet riper og lakkflass. 

Det har tidligere vært gjort amatørmessige forsøk på lakkering av fanger og plast nederst, dette bør reverseres. 

Ingen kjøpesenterbulker eller småskader, og lakken er blank og fin i god stand. Ikke rust naturlig nok, men litt korrosjon rundt antenna bak. 

7C056C5F-F1B2-4F74-9DB6-E343F74807D7.thumb.jpeg.999a0ae93e22d5df18179b4abdba5d15.jpeg

 

Innvendig er den så godt som spotless. Aldri røkt i eller herjet med. Sort taktrekk (ikke alcantara), memory pakke, (seter, nakkestøtte, beltehøyde, stereo, speil), delelektriske bakseter, doble sideruter, navi (ikke BOSE), treverk, gummi og velourmatter.

Henv e post: vortec1980(at)hotmail.com

43F20707-3F08-4D7F-BA81-2835364AFB7A.thumb.jpeg.4ef0e1c2f0333318ab95da064ba72a22.jpegE67FF076-8C85-4187-8DF9-BBD85E8E36C1.thumb.jpeg.6ca78d50fe5aa53efd6eb82a87eccc5a.jpeg0D794BCD-4C24-447C-BD33-D0C9473F77D4.thumb.jpeg.58b40bb8580a9e998a90904fe4ddce93.jpeg

927A93C5-6361-4B5C-BC86-095146574A23.jpeg

F86DC41B-D18F-4E3A-A33D-EB35E1B31E0D.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EU ok hos NAF 03.05.19.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.