Skade etter garantirep på merkeverksted

Anbefalte innlegg

Hei, hadde for kort tid siden min arbeidsbil på garanti reprasjon hos en merkeforhandler, bilen er en 2018 vw transporter med 10.000 på telleren og det ble byttet servopumpe og en tåkelykt. Bilen er min arbeidsgiver sin, men det er kun meg som disponerer den og jeg liker å holde den så strøken som mulig akkurat som alle andre biler jeg disponerer. 

Saken er den at da de byttet tåkelykt så er det slurvet når de skulle ha ut grillen og det har blitt noen stygge hakk etter skrutrekker når de har bøyd den ut. Skaden er absolutt ikke stor, men ettersom dette er ulakerte fangere i ruglete plast så er det umulig å gjenopprette fanger til den standen den var før garanti rep. De har prøvd å fikse litt på det, men innrømmer selv at det ikke blir 100% og tilbyr isteden rabatt på fremtidige servicer. Har også fått høre at dette "bare er en arbeidsbok" 

Dette har blitt mer en prinsipp sak for meg, men er det urimelig av meg å kreve ny fanger?  Trenger andre sine synspunkter før jeg tar samtalen med verksted ansvarlig imorgen😅 

 

IMG_20190410_142636.jpg

IMG_20190410_142625.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig i prinsippene dine. Hadde det vært mine private bil hadde jeg krevd at bilen skulle leveres med ny fanger. Men siden dette er en arbeidsbil og kanskje får litt juling så er rabatter på servicer en fair og udramatisk løsning for begge parter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der jeg er litt usikker, denne bilen håndvaskes ukentlig og er generelt meget godt holdt, derfor kijpt at jeg må akseptere en skade. Rabatt gagner jo ikke meg i noen grad, det er det kun firma som får bytte av. Hmm, takk for synspunktet, må tenke litt mer🙈

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi skal inn på jus her, så er det opp til din arbeidsgiver å vurdere hva som er riktig. Du kan ikke kreve ny fanger på firmaets vegne fremfor rabatter på fremtidig arbeid. Forstår at du liker å behandle bilen som din egen, men uansett hvor mye dette irriterer deg så er den ikke din :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å snu litt på det så har arbeidsgiver/eier av bil kanskje mer igjen for rabatt på service, enn en ny fanger uten disse merkene. Selv om det ikke gagner deg personlig på noen måte. Men i og med at verksted har tatt ansvar for skadene så har dere nok en god sak for at de ordner opp for seg. På enten ene eller andre måten. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant som dere sier, hentet bil idag og ble enig med verksted at jeg tar dette med min arbeidsgiver, men at jeg i utgangspunktet ønsker ny fanger. De har forsåvidt tatt på seg skyld, men oppførsel har ikke alltid vært helt 100. Er heller ikke første gangen jeg tar dette verkstedet på slurv, men ser dog ut som det ordner seg😊

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ville jeg bare vært en enkel person, og sagt det må fikses. Om bilen er privat eller firma skal ikke noe å si iforhold til merkeforhandler :)

Driver selv firma, og dessverre har jeg opplevd flere verksteder som utnytter at bruker av bilen ikke eier ting personlig. Gjelder forøvrig også andre butikker/grossister.  

 

Om de sier at eier arbeidsgiver må ta kampen, er de rimelig lite flink på kundebehandling også. 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med min arbeidsgiver ista og han så forsåvidt mest nytte i rabatt, men sa at jeg fikk avgjøre det selv.  Tenker egentlig å sjekke opp hva fanger koster +bytte og la verkstedet bestemme om de vil gi tilsvarende verdi i rabatt eller bytte fanger:) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.