Oljekanal i 10v 5syl topp?

Anbefalte innlegg

Tilsvarende motor som på bilde. Men det er hull der oransje prikker er tegnet. Ett lite hull som, det kan se ut som det er oljetrykk på hvis man ser på avtrykkene fra toppakningen.. (går oljen opp igjennom topplokksbolt-hullet)?

Andre hullet over er større og går rett inn på høyre siden av kammen. Audi 80 talls 10v 5 cyl. 

Hva har sittet hær? 

 

Blir glad for hjelp! Mvh tidligere medlem som har meldt seg inn igjen i vacn 👍

Screenshot_20190510_211933.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er feste til kam drevet vacuum pumpe. Som regel de nyere 10v'ene som har dette. :)

 

Flott du har meldt deg inn i VACN igjen. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Det er feste til kam drevet vacuum pumpe. Som regel de nyere 10v'ene som har dette. :)

 

Flott du har meldt deg inn i VACN igjen. :D

Tusen takk, og takk for svar👏Siden det er trykk på det lille hullet, og det store hullet bare er en retur. Antar jeg at det ikke holder med en blokkeringsplate hær? Kan jeg trygt tette ett og ett hull uten å skade oljetrykket? 

Måtte nesten være medlem igjen, 2 stk Audi 5 cyl biler i garasjen👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg husker riktig så er det store hullet til en støtstang mellom kammen og vakuumpumpe. Det lille hullet er vel kun for å drenere olje som følger med langs støtstanga. Skal ikke være noe utløp for oljetrykk her så bør ikke være noe problem å bare blinde av utvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.