Kjøpe Audi S5 Facelift (2012mod)

Anbefalte innlegg

Heisann! En kompis ser litt på S5 facelift med V6T motoren. Hva bør en sjekke ved kjøp av en slik bil? Er det noe som helst burde vært skiftet? Bilen han vurderer har rullet rett oppunder 170k og er en 2012 modell. Bilen er import, så den er ihvertfall veldig bra for rust ifølge selger. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

https://www.shopdap.com/blog/post/common-issues-with-3-0t-supercharged-tfsi-audi-engines1.html

 

Viktigste står her :) Termostat og vannpumpe er nok det viktigste og bør ha blitt byttet. Resten av feilene som står nevnt her er veldig variert fra bil til bil, men mest kjente. Greit å sjekke reima til kompressoren og spørre om oljeforbruk :)

 

Ellers så er hjullager typisk feil på de. Ellers robust motor med vanvittig potensiell! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! Skal be han lese litt i den. Mulig jeg gjør det selv og! :D 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble ikke oljeforbruk fikset på faceliften?

 

Hjullager og keyless-sensorer er i alle fall hyllevare hos Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjullager var jeg faktisk klar over fra før! Veit mange må skifte rett over 100k km! Noe jeg syntes er altfor tidlig! :) 

Gjelder A5 og forsåvidt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Ble ikke oljeforbruk fikset på faceliften?

 

Oil consumption in these engines isn’t as big of an issue as it has been with the first generation 2.0T TSI engines, but it’s still a concern that’s been addressed by Audi.  Early first generation 3.0T engines produced before mid 2012 had a higher pressure regulation valve for the oil separator.  This PCV unit is located under the supercharger assembly, vacuum lines, and fuel rails.  This separator unit sucks air from the valve covers, under the supercharger, and into a heavy oil separating unit through a course of passageways and valves.  Once the heavy oil particles have dropped, the small lighter particles are passed through a port into the base of the supercharger housing, and burned through the intake.  The updated PCV valve has a lower pressure regulating valve which helps with oil consumption concerns.  In the rare case that these updated parts didn’t alleviate the consumption, new, tighter fitting piston rings were installed in the engines.

- Fra linken ovenifra

 

Så du har nok rett :) Bare jeg som ikke klarer å lese :P Men er en Audi så alltid greit å spørre tenker jeg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg enig i! Har vel hatt sine motorer med oljeforbruk dem!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.