Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en 2014 Audi A3 med stronic. Bilen har gått 55.000.

Jeg har et problem som jeg/møller ikke finner ut av. I oddetallsgir virker det som om den småslurer med jevne mellomrom. Akkurat som om om man sitter å småtrykker på clutchen under pådrag. Som om det skulle vært mange mellomgir mellom hovedgirene.. Noen som har opplevd dette eller kan tenke seg hva det kan være?

Det er ikke alltid like mye, men merker det best på morgenen. noen ganger er den sånn hele tiden, mens plutselig går det en dag uten at den "slurer".

Har hatt den på møller et par ganger, men de vet ikke hva det kan være. er det samme om jeg har den i D, S eller manuell.

legger ved en link til youtube hvor jeg har filmet turtelleren. der ser man at turtallet driver å "hopper". man kjenner og hører det også når man kjører.

https://www.youtube.com/watch?v=ypQZ4RQwz0M

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du/Møller prøvd å grunnstille girkassen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Har du/Møller prøvd å grunnstille girkassen?

Hadde den på møller sandefjord en dag. de kjørte noe oppdateringer og noe greier. Litt usikker på akkurat hva de gjorde. Men det hjalp ikke. 

De snakket om grunnstilling, men at det tok så lang tid. Så virket som om de ikke hadde lyst til å gjøre det og tror de bare oppdaterte softwaren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er litt diffust for meg hva som gjøres ved grunnstilling da det er så mange ting som kan gjøres, men jeg tok en grunnstilling på min A6 7-trinns og det var gjort på under ti minutt. Girkassen ble helt anderledes etterpå, men den var gått ca det doble av din. 

 

Uansett billigere å teste en nye clutcher. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal inn på Møller igjen den 29. så får se hva de sier da. Ville bare høre om noen har vært borti lignende da møller ikke finner ut av det. Første gangen mente de at oljen på clutchen måtte byttes.(noe det ikke er på disse clutchene og de fant ut av når de hadde den inne for å gjøre dette). Sist jeg var der ba de om video av det som skjedde og skulle de høre med noe teknisk avdeling og komme tilbake til meg, men hørte ikke noe fra dem. Dro innom igjen og da var saken bare avsluttet. så måtte få de til å starte en ny sak. Er garanti på bilen ut måneden og frykter det skal bli værre og bli ordentlig dyrt om de fortsatt ikke skjønner noe og avslutter saken igjen.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.