Hvor viktig er det å skifte vannpumpe

Anbefalte innlegg

…når jeg skal bytte registerreim? Bytter man denne kun fordi det er "greit", eller fordi det er et problem at den garantert ryker etter +- 120.000km? Forrige regreim-skift var 240.000, nå er bilen gått 345.000. Er en skabbete Caravelle til 10.000,- det er snakk om. AAB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytte av reim gjøres vel på intervaler fra fabrikant for å være på den sikre siden. Vannpumpa byttes likt for det er lett å gjøre når man først er i de trakter på motoren. Om du MÅ gjøre det på akkurat din bil blir jo et spørsmål hvor lenge du skal ha den, og om du føler det er verdt å ta jobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble til at jeg bestilte vannpumpe også. Kjører nesten 40.000 i året og det er kun karosseriet som er dårlig, "ramma" er strøken så mulig den blir sveiset før neste kontroll. Skal hvertfall ha den til den ikke henger sammen mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hoppet over å bytte pumpe to ganger, den første låste seg, den andre begynte pisse kjølevæske.. Sparer ikke de hundringsene igjen.. :p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.