Ratt 10 grader til venstre ved kjøring rett frem

Anbefalte innlegg

Bil: VW Polo 2011 1,6 TDI DSG.

 

Hei, jeg har hatt bilen inne for DPF delete hos tuningfirma, der de har løsnet travers foran, for å få ned DPF.

Etter oppdraget, merket jeg at rattet ikke var i center, ved kjøring rett frem. (i stedet 10 grader til venstre).

Dette har selvfølgelig bilen også oppdaget, og kommer med to stk. feilindikatorer og et pling etter 15-20km. image.png.8cd7f50b012579c354acd87bdbc70764.png

Jeg har hatt bilen inne for etterkontroll hos tuningfirma men de sier at de ikke ser noe mekanisk som kan være feil.

Det kan også være  de ikke har verktøy eller kompetanse til slike elektroniske feil.

 

Etter DIAG med VCDS, ser jeg at den kikker på ``Address 03: ABS Brakes -
Cannot be reached``  

``Steering angle`` sier den derimot er OK.

 

Noen sier at en forstillingskontroll kan være en idè, og noen mener jeg må kalibrere servo (steering angle sensor). Det sistnevnte kan kanskje gjøres via VCDS.

 

På forhånd takk for innspill.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang rattet, så har de da ikke fått travers på helt identisk plass som den sto. Det er litt spillerom når du monterer travers. det tilsier at du bunn i grunn trenger en forstillingskontroll. Dette burde de ha gjort eller ha nevnt til deg på forkant.

Rattvinkel sensor kan du lett kalibrere selv med å svinge fra maks sving høyre til venstre 2-3ganger mens du står parkert med bilen på. 

Feilmeldingen ikonene: første viser at antiskrens ikke funker. Mener å huske den ikke funker hvis rattvinkelsensor ikke er kalibrert. Så prøv det jeg nevnte tidligere og se om det hjelper.
Andre lyset, med et utropstegn er vel dekktrykksensor tror jeg?

Jeg syns uansett det er rart tuningfirmaet ikke fikser dette for deg da det skjedde så fort etter å ha vært hos dem. Og ikke minst ha fortalt deg om det med forstillingskontroll.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekktrykksensor funker ikke når den ikke vet om bilen går rett frem, da det ikke er følere men den beregner dekktrykk via ABS-sensorene. (Lavere trykk=mindre diameter)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for nyttige svar fra begge. En forstillingskontroll hjalp på problemet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.