Fjerne vindusvisker bak på Scirocco 2011.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er både helt ny her inne og helt fersk scirocco eier. Jeg ser flere som har fjernet visker en bak og satt i en glassplugg. Jeg er glad i bil, men når det kommer til å skru eller pynte på de er jeg helt blank. 

 

Er det noen som kan enten forklare meg step ny step hvordan jeg skal gjøre dette eller eventuelt hjelpe meg med å få det gjort? 

 

Trenger også å vite hvor jeg får tak i glassplugg og evt andre ting jeg trenger for å få jobben gjort. 

 

Jeg holder til på Romerike, men kan møtes andre steder hvis det er hensiktsmessig. 

 

Martin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Martin og velkommen i klubben og til forumet :)

 

Å fjerne viskeren er svært enkelt og jeg har gjort det selv på flere biler. Legger ved video men kort fortalt er det å fjerne viskerarmen bak, poppe ut dekselet på innsiden av luken, denne sitter som regel med to skruer. Løsne motoren fra ledningene, skru ut de to-tre boltene som holder selve motoren. Da er det bare å sette inn pluggen og montere tilbake dekslene. Nå er jeg litt usikker på hvor dysen til spylervæsken sitter på Scirocco, men kommer den gjennom viskermotoren må denne slangen blendes og helst kodes - dog sitter den på takvingen trenger du egentlig ikke gjøre noe. Hele operasjonen tar ikke mer enn 10-15 min.

 

Flere som selger disse glasspluggene, jeg kjøpte her: https://www.gecleant.de/shop/index.php?

 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk og takk! 

 

Det så jo ut som en relativ grei jobb dette. Men det med spylerslangen skjønte jeg ikke helt? Skjønner at denne må stenges på en eller annen måte, men blendes og kodes var litt mer forvirrende for en så lite bilkyndig type som meg. 

 

Martin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel det er litt forskjellig hvor spylervæsken kommer ut, kommer den ut i selve viskeren er det viktig å blende den når den er koblet fra slik at du ikke er uheldig å spyler inne i bakluken. Men sitter dysen på takvingen blir jo ikke denne koblet fra selve motoren som du tar ut, så om denne spyler har det ingenting å si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Vel det er litt forskjellig hvor spylervæsken kommer ut, kommer den ut i selve viskeren er det viktig å blende den når den er koblet fra slik at du ikke er uheldig å spyler inne i bakluken. Men sitter dysen på takvingen blir jo ikke denne koblet fra selve motoren som du tar ut, så om denne spyler har det ingenting å si.

Skjønner. Men hvordan blender man enn sånn? Klips? Egne plugger for det? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan jo lime slangen, evt finne en passende skrue.

 

Jeg ville fått det kodet vekk i tillegg. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.