Anbefalte innlegg

Litt lovlig sent men her kommer da tråden hvor vi i Hovedstyret samt de frivillige har fått snakket sammen internt og kommet med våre tanker, etter at vi måtte tørke tøyet vårt etter Torsdag kvelden og nedriggen på Lørdags kvelden. 

 

Som alltid ønsker vi å høre alle tilbakemeldinger, det er ikke til å stikke under en stol at vi liker best å høre de postive da dette bekrefter at vi tenker riktig, men vi har også selvsagt i mot det negative også, for det er kun slik vi kan vite hva vi ikke gjør rett og hva vi må gjøre bedre til enste gang.

 

2019 er året hvor Hovestyret går på minimumsbemanning og det har gjort at det er ikke alt vi så gjerne skulle ønske vi kunne fått til, som vi hadde anledning til å utføre. MEN, som i fjor vil jeg på vegne av Hovedstyret og de frivillige si:

Tusen hjertelig takk til alle medlemmer, ikke-medlemmer og gjester som tok turen til klubbens treff, til tross for en skummel værmelding så møter dere opp så blide og positive og bare gir på. Det er DERE som gjør treffene til klubben så bra som de er! :x 

Vi håper dere hadde 2 flotte dager med oss og at dette ga mersmak til å komme tilbake til Vålerbanen med oss 9-11.August.

Husk å spre det gode ordet om klubbens treff så får vi enda flere biler på banen, besøkene i depot og biler på utstillingen.
I tillegg til alle dere blidfiser som møter opp, jobber klubben for å bli oppfattet som en seriøs klubb med fokus på ferdighetstrening og sikkerhet i fokus. Dette bekreftes ved at vi får skussmål fra baneeier Vålerbanen Trafikksenter, innleide ambulansetjeneste Sport Rescue og innleide brann og redningsteam NMK Solør. Et medlem av oss opplevde desverre noe alle vil være foruten og det var å havne i autovernet, heldigvis var fører og passasjer uskadd. Her vil vi fremheve punktet hvor vi har fokus på sikkerhet. 22 Sekunder etter at bilen stanset var brann og redning på plass, 58 sekunder etter at bilen stanset var ambulanse på plass. Kort fortalt, alle var på plass på UNDER 1 minutt og dette er VELDIG bra.

 

 

Så til våre tanker:

- Været får vi dessverre ikke styrt, men store deler av banen var tørr ved 12:30-tiden Fredagen og alle sjåfører så ut til å være fornøyde. Vi sitter igjen med inntrykket av å dele inn banen 50/50 i løpet av dagen fungerer bra. Før lunsj så kjører vi Bane1+2+3 og etter lunsj kjører vi Bane1+2. 

- Til tross for "bare" 2-dagers treff, skikkelig dårlig vær på Torsdagen så måtte vi utvide klasserommet på Fredagen for å kunne avholde førermøte. Dette var vi ikke forberedt på men det var samtidig veldig inspirerende å se samt det er flere år siden vi hadde det slik. Vi har ikke fått samlet eksakte besøkstall men oppmøte på Fredagen var veldig bra. Fortsatt å spre ordet om klubbens treff. Åpent for alle merker og ikke-medlemmer. Vi setter uansett umåtelig stor pris på alle dere som kom på vårt treff og vi ses forhåpentligvis igjen 9-11.August. At klubbens treff kolliderer med andre treff er ikke til å unngå

- Vi har tidligere fått klage på at førermøtene tar for lang tid. Vi hadde derfor delt opp førermøtet slik at det obligatoriske ble formidlet til de erfarne sjåførene også ble deltakerbånd delt ut slik at de kunne komme seg ut i depot og gjøre seg klare. Nybegynnere og uerfarne ble igjen og fikk en utvidet førermøte/opplæring med tanke på fokus på banekjøring, sittestilling, kjørestil, risikomomenter og annen uvurdelig informasjon som man kan overføre til anminnelig trafikk. Tårnet/racekontroll ga grønt lys til banekjøring Kl. 10:03, dvs. 3 minutter forsinket, mens første bil kjørte ut på banen først kl.10:15 (Første heatet varer fra 10:00-10:20) Her føler ikke klubbens ansvarlig for banekjøring at det er stort bedre forbedringspotesiale.

- Vi sløyfet aksellerasjonstesten på Lørdagen grunnet lav påmeldingstall, dette kan vi ikke gjøre noe med, annet enn at vi oppfordrer til å melde seg på i sekretariatet.

- Vi hadde en økning med Klasse 1-biler og dette liker vi å tro kommer av at klubben lagde et system i fjor som sikret en bedre fordeling av Klasse 1 og Klasse2. Vi ønsker også å se flere nybegynnere prøve bilen sin på banen.

- Klubben hadde en instruktør tilgjengelig på dette treffet og han ble benyttet noe, samt at Løpsleder og førermøtelede Lars fikk mye gode spørsmål fra nybegynnere og vi har allerede mottatt tilbakemeldinger på at dette ønskes at klubben beholder.

- Vi ser fortsatt at til tross for at vi velger å begrense bruken av antall flagg så er det mange som er usikker på betyningen av de som blir vist og forklart, dette til tross for daglige førermøter og bruk av powerpoint. Klubben er litt usikker på hvordan vi kan forbedre oss på dette punktet.

- Det var veldig bra kjøring på banen i år, total bruk av Rød-flagg var 5 ganger disse to dagene. 1 gang grunnet alvorlig utkjøring med kjøretøyskade, de 3 andre var grunnet kjøretøy sto i idealspor og/eller kritisk punkt i sikkerhtssone hvor det ikke er forsvarlig med videre kjøring og siste var girkassehavari. Både klubben og racecrew setter sikkerheten aller først, det har vi gjort før og det fortsetter vi med. Heldigvis var det ingen brann noen av gangene og alle kjøretøy fortsatte å kjøre den dagen.

 

 

Utstillingsgruppen har ikke så mye å komme med her, området ble flyttet til foran Adminstrasjonsbygget slik at bilene kom mer frem, kontra tidligere år hvor det har vært arrangert lengre inne på området bak på Gocart-banen.
Oppmøtetallet var ikke som ønskelig, klubben forsøker å tilrettelegge så godt vi kan og stemningen var god på de fremmøtte.

 

 

 

 

SÅ! Dette er det vi hadde å si om treffet til dere, nå vil vi gjerne høre hva dere tenker om treffet og om oss?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipp topp tommel opp, ingenting å sette fingern på som gjest, publikummer eller utstiller på dagstur lørdagen 👍👍👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier som Thomas over...tipp topp tommel opp!👍 Veldig god gjennomføring av førermøter og banekjøringen, helt greit med denne inndelingen av banene.

 

Synd at ikke fler møter opp på utstillingen, er stort sett banekjøringen som interesserer meg mest, men var en tur borte og så på utstillingen også. Noe glissent oppmøte, (men høy klasse på bilene)

# drømmer tilbake til Åpen dag treffene på Liertoppen på tidlig 2000 tallet...😎 Vet ikke hva som skal til for å få fler til å møte opp på utstillingen, men enda mer annonsering på sosiale medier og show ut av det med speaker osv hadde kanskje gjort at flere ikke medlemmer hadde dukket opp? (Skjønner at det ikke er så lett å gjennomføre med lav bemanning i styret). 

 

Flott at vi igjen kunne overnatte i depot, 500,- i avgift kan vi leve med😉. Skjønner ikke helt begrensningen på 20 banebiler, men antar at det er en avgjørelse klubben ikke rår over...

 

Så alt i alt tommel opp!👍👍 

Vi kommer igjen i august😎

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

- Vi ser fortsatt at til tross for at vi velger å begrense bruken av antall flagg så er det mange som er usikker på betyningen av de som blir vist og forklart, dette til tross for daglige førermøter og bruk av powerpoint. Klubben er litt usikker på hvordan vi kan forbedre oss på dette punktet.

 

 

 

 

Hva med å sende ut en PDF med de forskjellige flaggene til de som forhåndspåmelder seg til banekjøring? Eller legge de ut i tråden før treff? Henge forklaring opp på strategiske steder?  :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dokke telling på kor monge klasse 1, 2 og 3 biler som var påmeldt ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første gang jeg var på et av hovedtreffa, og syns det var helt topp 👍. Og vanvittig morro å prøve banekjøring med egen bil for første gang 😁😁. Helt genialt at det er så billig og enkelt for medlemmer å prøve banekjøring under såpass trygge omgivelser 👍👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for et kanon-treff! :D Alltid gøy på Våler :) All honnør til dere som står på for å lage til for oss som kommer på treff! Jeg er veldig glad for at dere gir jernet, selv om dere er dårlig bemannet :D Tommel-opp! 

 

Sett med mine øyne så virket det som om det var mye bil på banen, og masse biler i klasse 1. Vil tro det er det klubben ønsker å oppnå, å få enda flere nybegynnere til å prøve bilene sine på banen. Her lykkes dere! 

For min del, det eneste jeg har å utsette, er at man kan godt preike litt med de som har bil utstilt og vinner pokal. Kanskje det er bare meg, men jeg synes det blir litt mer "show" utav det. Alltids interessant å høre hva folk har gjort med bilene sine også :)

 

Vi sees på Vålerbanen i august! (kommer forhåpentligvis kjørende for egen maskin da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 
 
 
 
 
 
Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Synd at ikke fler møter opp på utstillingen, er stort sett banekjøringen som interesserer meg mest, men var en tur borte og så på utstillingen også. Noe glissent oppmøte, (men høy klasse på bilene)

# drømmer tilbake til Åpen dag treffene på Liertoppen på tidlig 2000 tallet...😎 Vet ikke hva som skal til for å få fler til å møte opp på utstillingen, men enda mer annonsering på sosiale medier og show ut av det med speaker osv hadde kanskje gjort at flere ikke medlemmer hadde dukket opp? (Skjønner at det ikke er så lett å gjennomføre med lav bemanning i styret). 

 

Flott at vi igjen kunne overnatte i depot, 500,- i avgift kan vi leve med😉. Skjønner ikke helt begrensningen på 20 banebiler, men antar at det er en avgjørelse klubben ikke rår over...

 

Jeg personlig har ikke vært engasjert med utstillingen så jeg må svare på generelt grunnlag, men med mulighet for å kunne stille ut bilen både for medlemmer og ikke-medlemmer så burde det kommet fler, men vi har en vei å gå med annonsering/oppdateringer under våre treff. Klubbens utvalgte for dette kunne i tillegg ikke møte på dette treffet så det hjelper ikke akkurat, men vi har det på blokken og vi jobber med muligheter og løsninger.

 

Det er/var et prøveprosjekt som Hovedstyret har valgt å teste ut. De vil ha et styremøte imorgen som blandt annet vil gjennomgå tilbakemeldinger og erfaringer, deriblant rapporten fra vekterne.

 

 
 
 
 
 
 
Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

 

Hva med å sende ut en PDF med de forskjellige flaggene til de som forhåndspåmelder seg til banekjøring? Eller legge de ut i tråden før treff? Henge forklaring opp på strategiske steder?  :) 

 

Tja, vi har ingen forhåndspåmelding lengre, men å legge det til 1.posten i artikkelen? Hva om vi også legger det til i banereglementet vårt og oppdaterer info-tråden om banekjøring her på forumet?

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Har dokke telling på kor monge klasse 1, 2 og 3 biler som var påmeldt ? :)

 

Nei, dessverre. Vi kan fortelle hvor mange biler som betalte, men ikke inndelingen i klassene.

 

 
 
 
Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Første gang jeg var på et av hovedtreffa, og syns det var helt topp 👍. Og vanvittig morro å prøve banekjøring med egen bil for første gang 😁😁. Helt genialt at det er så billig og enkelt for medlemmer å prøve banekjøring under såpass trygge omgivelser 👍👍

 

Så bra du fikk en positiv erfaring med å kjøre på bane og at du føler banekjøring var noe for deg. At du som ikke har kjørt før finner det enkelt og rimelig betyr at vi gjør noe riktig. Det er veldig verdifull informasjon vi tar med oss videre.

Har du noe mer du vil vektlegge, både postivit og negativt, så hører jeg gjerne mer om dette. Det gjelder også andre medlemmer.

 

 
 
 
Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Takk for et kanon-treff! :D Alltid gøy på Våler :) All honnør til dere som står på for å lage til for oss som kommer på treff! Jeg er veldig glad for at dere gir jernet, selv om dere er dårlig bemannet :D Tommel-opp! 

 

Sett med mine øyne så virket det som om det var mye bil på banen, og masse biler i klasse 1. Vil tro det er det klubben ønsker å oppnå, å få enda flere nybegynnere til å prøve bilene sine på banen. Her lykkes dere! 

For min del, det eneste jeg har å utsette, er at man kan godt preike litt med de som har bil utstilt og vinner pokal. Kanskje det er bare meg, men jeg synes det blir litt mer "show" utav det. Alltids interessant å høre hva folk har gjort med bilene sine også :)

 

Vi sees på Vålerbanen i august! (kommer forhåpentligvis kjørende for egen maskin da :P

 

Takker for positiv tilbakemelding, dette gir mersmak til å fortsette å arrangere treff for alle bilinteresserte der ute i vårt langstrakte land.

Hehe, det kan alltid bli flere biler, banen og vi har kapasitet til dette, tips venner, kjente og kollegaer.

Du skulle tro folk nesten sprekker av å holde inne alt de har gjort, men når de først kommer frem for å motta pokalen og blir spurt så blir flere av de jaggu litt stille :)

Vi ser frem til å se dere alle igjen i August.

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Tipp topp tommel opp, ingenting å sette fingern på som gjest, publikummer eller utstiller på dagstur lørdagen 👍👍👍

Takk for at du tok turen, tommel opp fra oss også :D 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor monge biler var det totalt på bana da? 🙃

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min del så har jeg ikke annet enn skryt å sende til styret for et ryddig og gjennomført treff. Stort oppmøte på førermøtene viser til stor interesse for oss som liker oss på bane. Fortsett med det samme. 👍

 

Når det gjelder banekjøringa, så var det noen tilfeller der noen kjørte med dekktest i sving med biler bak seg i enden på bane 3. Det førte til mye røyk og enda med en utkjøring.

Men før vi bilene bak rakk å reagere så var 'spinnebilen' foran oss kjørt utpå bana igjen, bak all dekk røyken. Dette synes jeg MÅ slåes ned på i førermøtene.

Kjører du ut, så sørg også for at det blir en trygg innkjøring igjen både for deg selv og andre som passerer. 😉

 

Takk for innsatsen til alle i styret og alle fremmøtte. August treffet blir bra. 👍👍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall Treff, masse kjøretid og lite tull :-) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bokstavelig talt, gjentar meg selv fra den andre tråden. Synes det var et bra treff, selv om utstillingsdelen var litt tynnere enn ønsket.

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Synes det ble et veldig trivelig treff! Ankom ikke campen før kl 03 natt til lørdag, da var det kun ro å finne - og knapt mennesker foruten vaktene som var på runde.Gå til forum

 

Selv om treffene har blitt litt mindre med årene, synes jeg det i år var kommet fler gamle kjente å møte på - det er stas! Og at august-treffet også havner på Våler gjør vel egentlig ikke så mye... ;)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

For min del så har jeg ikke annet enn skryt å sende til styret for et ryddig og gjennomført treff. Stort oppmøte på førermøtene viser til stor interesse for oss som liker oss på bane. Fortsett med det samme. 👍

 

Når det gjelder banekjøringa, så var det noen tilfeller der noen kjørte med dekktest i sving med biler bak seg i enden på bane 3. Det førte til mye røyk og enda med en utkjøring.

Men før vi bilene bak rakk å reagere så var 'spinnebilen' foran oss kjørt utpå bana igjen, bak all dekk røyken. Dette synes jeg MÅ slåes ned på i førermøtene.

Kjører du ut, så sørg også for at det blir en trygg innkjøring igjen både for deg selv og andre som passerer. 😉

 

Takk for innsatsen til alle i styret og alle fremmøtte. August treffet blir bra. 👍👍

 

Haha! Det var 1 gang Andreas 😂

Og kjørte ikke av banen eller snurret heller, men ser veldig godt poenget ditt, ikke ideelt! 

Mulig det var andre du siktet til men jeg kjente meg litt igjen i situasjonen 😝

 

Men uansett, liten notis til alle som kjører spor.. 

Dere kjører mye raskere enn vi som sladder og kommer fort opp bak oss. Måtte maaange ganger droppe å legge ut bilen pga en sporkjører som lå helt på støtfangeren, så litt flinkere til å gi plass når dere ser vi skal legge opp bilen? Jeg føler vertfall at jeg er flink å slippe forbi, men måtte til slutt bli litt mer egoistisk skulle jeg få sladde. 

 

Ellers stor applaus til dere som bruker tid på arrangering! Dere er RÅ! 😁 Ingenting å klage på når det kommer til planlegging og gjennomføring av treffet! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Haha! Det var 1 gang Andreas 😂

Og kjørte ikke av banen eller snurret heller, men ser veldig godt poenget ditt, ikke ideelt! 

Mulig det var andre du siktet til men jeg kjente meg litt igjen i situasjonen 😝

 

 

Det var ikke tilsiktet deg. Er ikke så nøye med hvem det var, bare at dem kan godt legge igjen en liten notis i dashen sin så dem husker slikt etter et førermøte :)

Synes det gikk veldig greit for seg ellers. Tommel opp fra meg :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

 

Det var ikke tilsiktet deg. Er ikke så nøye med hvem det var, bare at dem kan godt legge igjen en liten notis i dashen sin så dem husker slikt etter et førermøte :)

Synes det gikk veldig greit for seg ellers. Tommel opp fra meg :D

 

Ånei, bare vet jeg hadde en litt slik situasjon 😝 

men uansett viktig at når folk er på banen så er det viktig å se rundt seg, ting skjer fort og biler dukker plutselig opp! 

Men vacn har en utrolig bra kjørekultur synes jeg, den må vi bevare 👍🏻 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne tråden litt med en sen kommenter :-) Et meget bra treff med mye folk og mye kjøring. Lite tull og det virket som de fleste trivdes. Hyggelig å se så mye folk på førermøtene. Håper at vi blir like mange, eller flere, på august treffet. Og en stor takk til alle som medvirket til å gjennomføre dette treffet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom her på fredag, og detvirket som alt var ved det vanlige, med andre ord et bra VACN treff. 

 

Hvordan er økonomien på et slikt treff kontra tidligere år?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.