Passat 3C sviver stygt og er tungstarta

Anbefalte innlegg

Denne evig feilbefengte Passaten i vår husholdning har nå gjenopptatt fjorårets trend, å starte den kald (på sommeren) kan sammenlignes med å starte en Zetor uten gløding i -37*. Den bedriver også med jevne mellomrom stygg tomgang, og høres ut som en gammel sjekte. Bilen rister når den sviver slik, men dette forsvinner om jeg ruser den til 1000 omdr.

Hva er det som kan være galt? Er det noen som kan få noe ut av dette?

Får ikke opp noen feilkoder.

1.9 BKC, 277.000 km

Motorlyden er tatt opp ved venstre forhjul.

 

 

https://drive.google.com/open?id=0B6Jxy4bDsaLYWThrN1ZwcTZWeGF3NFhCMEpMaUIzNW4wQXZV

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den stygge gangen og ristingen har jeg konstatert at må være defekt svinghjul. Når man slipper opp og så gir gass igjen kjennes det som at det er slark mellom motor og girkasse. Er dette skadelig å kjøre med i lengden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hvis det er det du beskriver så er det skadelig å kjøre lenge med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dieselpumpe/innsprøyting noen kjente svakheter? Denne tunge starten kan vel være et tegn på en lekkasje?

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er svinghjul og clutch kurant å bytte selv? Er ingen mekaniker, men går det an å gjøre uten alt mulig spesialverktøy til ørten 1000,- klarer jeg jobben selv. Kan låne løftebukk av en kompis, + gaffeltruck til å løfte motoren ut med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.