Fjernlyset skrur seg ikke av når motoren går. Audi TT 99

Anbefalte innlegg

Jeg har ettermontert xenon i fjernlyset på min 99 Audi TT.

 

Jeg hadde problemer med at lysene ikke alltid tente når jeg bruke lyshendelen. Som en løsning på dette så monterte jeg ett rele der styrestrømmen til lampa nå bare fungerer som en bryter så xenonbalasten får strøm rett fra batteriet.

 

Dette funker når tenningen er på. Problemet er at når motoren går så vil ikke lampa skru seg av igjen.

 

Multimeteret viser at selv når motoren ikke er på og lyset ikke står på, så er det 3.8 V på styrestrømkabelen. Når jeg skrur på motoren så går dette opp til 4.3 V. 

Skal det være slik at det fortsatt er litt strøm som går selv når lampen ikke er tent eller er det det orginale lampe relet som er ødelagt?

 

Noen andre forslag til hva feilen kan være?

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sette dette på flere biler og flere plasser (kupelys, hovedlys, ...).

Om det skal være slik, vet jeg ikke. Mulig det er en form for last sjekk, eller en elektrisk feil.

Løsningen kan være å legge en lastmotstand i parallell med releet, og se om spenningen synker (ikke alltid den gjør det).

Du kan forsøke sette inn dioder (eller en zenerdiode) i serie med releet.

På vansklige "kretser" bruker jeg en MOSFET som rele (den trigges ofte over 4,5v), med en spenningsdeling på styrestrømmen (f.eks. 1K/3K).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.